+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років

03.12.2021
Переглядів: 1167


Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років охоплюють період старшого дошкільного віку та готовності до школи. Це фаза завершення гри як провідної діяльності та формування почуття компетентності та навчальної мотивації.

Головна задача цього віку, згідно з Еріком Еріксоном-формування працьовитості (ініціативності). почуття неповноцінності. Дитина починає порівнювати себе з однолітками та прагне бути успішною у нових видах діяльності.

 

1. Пізнавальний та Навчальний Розвиток

У цьому віці відбувається інтенсивна підготовка мозку до систематичного навчання.

Формування Логічного Мислення: Дитина переходить від наочно-образного мислення до елементів словесно-логічного. Вона здатна класифікувати предмети за кількома ознаками, розуміти причинно-наслідкові зв'язки, вирішувати логічні завдання та загадки.

Довільна Увага та Пам'ять: Ці функції стають довільними. Дитина вже здатна свідомо утримувати увагу на нецікавому, але важливому завданні (наприклад, виконанні шкільного завдання) протягом 15-20 хвилин.

Розвиток Мови: Словниковий запас досягає високого рівня (до 3000-4000 слів). Дитина використовує складні речення, переказує історії та може брати участь у тривалих діалогах.

Потреба у Навчанні: З'являється внутрішня потреба дізнаватися нове, опановувати грамоту, рахунок та готуватися до ролі учня.

 

2. Психологічні та Емоційні Потреби

Потреба в Компетентності

Позитивна Оцінка Зусиль: Дитина має потребу в тому, щоб дорослі оцінювали її зусилля, а не лише результат. Похвала «Ти дуже старався, і в тебе вийшло!» важливіша за «Ти молодець, ти зробив ідеально». Це запобігає формуванню почуття неповноцінності.

Відповідальність: Потреба у посильній відповідальності (допомога вдома, догляд за тваринами, збір свого портфеля). Це формує самостійність та усвідомлення обов'язку.

Потреба в Саморегуляції

Емоційний Контроль: Дитина вчиться відкладати бажання та керувати своїми емоціями відповідно до соціальних правил (наприклад, не кричати в громадському місці).

Моральні Норми: Формуються первинні моральні та етичні поняття (що таке «добре» і «погано»). Дитина починає орієнтуватися на правила та справедливість.

 

3. Соціальний Розвиток та Гра

Перехід до Навчальної Діяльності: Хоча сюжетно-рольова гра все ще є важливою, вона набуває складнішого та правильного характеру (гра з чіткими ролями та умовами). З’являється інтерес до ігор із правилами (настільні ігри, спортивні ігри).

Стійкі Соціальні Зв'язки: Формуються найкращі друзі та малі групи. Діти вчаться співпрацювати для досягнення спільної мети (наприклад, перемоги в естафеті).

Взаємодія з Дорослими: Дорослий стає не лише джерелом турботи, а й носієм знань та авторитету (вчитель, тренер).

 

4. Фізичні Потреби

Дрібна Моторика: Активний розвиток м'язів кисті руки (письмо, малювання дрібних деталей, робота з ножицями). Це критично важливо для успішного старту в школі.

Спортивні Навички: Дитина має потребу в активних іграх, спрямованих на розвиток координації та балансу (велосипед, плавання, спортивні секції).

Режим: Суворий режим сну та харчування є необхідним, оскільки розумове та фізичне навантаження зростає, готуючи організм до навчального процесу.

 

    Відгуків: 0

    Написати відгук

    Схожі статті

    Дитячі страхи

    Дитячі страхи

    Дитячі страхи - це нормальний етап розвитку. Вони відображають зростання уяви та розуміння дитиною детальніше

    Дитячі істерики! Що робити?

    Дитячі істерики! Що робити?

    Дитячі істерики – це нормальна частина розвитку, особливо у віці від 1 до 4 років, коли дитина ще н детальніше

    Керування емоціями для дітей від 5 років

    Керування емоціями для дітей від 5 років

    Керування емоціями для дітей від 5 років-це не про те, щоб перестати відчувати, а про те, щоб навчи детальніше

    Механізми казкотерапії

    Механізми казкотерапії

    Механізми казкотерапії: метафоричність, причинно-наслідкові зв'язки, усвідомлення вигоди від правил детальніше

    Психологічний розвиток дитини

    Психологічний розвиток дитини

    Психологічний розвиток дитини-це безперервний процес якісних змін у мисленні, емоціях та соціальній детальніше

    Формування безпечної поведінки дитини

    Формування безпечної поведінки дитини

    Формування безпечної поведінки дитини, що охоплює фізичну, соціальну, емоційну безпеку та навіть ас детальніше

    Батьки, які багато працюють

    Батьки, які багато працюють

    Батькам, які багато працюють, необхідно свідомо впроваджувати стратегії, які максимізують якість сп детальніше

    Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років

    Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років

    Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років є критично важливими, оскільки в цей період формується детальніше

    Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років

    Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років

    Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років охоплюють дошкільний вік. Це період формування ініціатив детальніше

    Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

    Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

    Період від 7 до 9 років охоплює молодший шкільний вік. Це ключова фаза, коли провідною діяльністю с детальніше

    Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

    Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

    Період від 10 до 15 років охоплює середній підлітковий вік і є фазою найбільш інтенсивних біологічн детальніше

    Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

    Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

    Період від 15 до 18 років-це етап пізнього підліткового віку та ранньої юності, який характеризуєть детальніше

    Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками

    Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками

    Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками, це дуже важкий і виснажливий етап. Важливо р детальніше