+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

07.12.2021
Переглядів: 1937

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

1.З 10  років починається підлітковий вік. Одні діти проходять бурхливо цей період інші спокійно. Деякі діти активно виховують себе долаючи свої внутрішні психологічні труднощі.

2.Успішнопройдені попередні вікові стадії, допомагають підлітковий вік пройти спокійніше.

3.Любіть свою дитину,підтримуйте, співчувайте, в будь якій складній для неї ситуації. Будьте в курсі справ але не перетворюйте в допит, іспит ваше спілкування, не влізайте в Душу, якщо дитина не хоче з вами ділитися враженнями, почуттями. Просто скажіть: «Я бачу, що ти збентежений останні два дні, і я переживаю, щоб у тебе все було добре. Якщо буде бажання поділитися, я тебе підтримаю, кричати, карати, обіцяю не буду. Ми разом подумаємо як краще для тебе буде вийти із ситуації яка тебе тривожить. Я тебе дуже люблю, і ніколи не залишу в біді.»

4.Розширюйте світогляд  дитини, ставте цікаві пізнавальні задачі,залучайте до нових видів діяльності.

5.Головна особливість цього віку,  поступове включення в життя суспільства. Дитина прагне до самореалізації, робити успіхи в певних видах діяльності. Інтереси змінюються, і стають більш стійкі, учбові інтереси не першочергові, дитина орієнтуеться на доросле життя.

6. Починається головна  складність, це невизначеність статусу. Ще не дорослий але й не дитина. Дуже швидке фізичне зростання, пропорції тіла змінюються, мязи не встигають видовжуватися за кістками. Дівчата на 2-3 роки випереджають у розвитку хлопців. Виникають труднощі у роботі  серця, легенів, кровообігу, тому характерні перепади судинного і м’язового тонусів.

7.Якщо у дитини лишня вага, поясніть що схуднути можна без екстремальних двет та шкідливих звичок, а за допомогою фізичних вправ, раціонального збалансованого харчування. Що ви можете підти разом до дієтолога і отримати рекомендації з харчування і образу життя. Якщо на шкірі висипання, то поясніть дитині, що завдяки дотримання гігієни, правильному догляду за шкірою за допомогою косметичних засобів, шкіра буде виглядати гарно. А якщо не буде допомагати щоденний догляд, ви пыдете разом до косметолога щоб взнати як покращити стан шкіри. А також розкажіть вагій дитині про маскувальні гарні корисні креми, і як краще ними користуватися, і чому важливо за своїм віком крем вибирати, щоб виглядати гарно. Діти копіюють звички батьків особливо своєї статі. Не чекайте що ваша дитина буде чистоплотною і акуратною, якщо ви самі недбалі зі своїми речами, не піклуєтесь про чистоту вашого тіла та волосся. То ж не вимагайте, а тим паче не карайте дитину, за те що не виконуєте самі, тому що це несправедливо, і дитина буде відчувати до вас тільки образу, і протестувати. Так як діти вчаться нашому прикладу, а не брехливої теорії, як потрібно жити. Це не спрацює.

8. В цьому віці процеси збудження переважають над процесами гальмування. Типові безпричинні зміни настрою протягом короткого проміжку часу.

9.Звертайте увагу де дитина маніпулює вами, а де відстоює свої права. Якщо ви прибираєте в її кімнаті,інспектуєте її особисті речі, вона має право протестувати. Якщо ж через підлітка порушується ваш спокій та безпека, а на ваші зауваження він реагує бурхливо, уникайте бурхливого вираження емоцій, але будьте наполегливі у відстоюванні порядку і спокою в домі,і не порушуванні ваших особистих кордонів. «В своїй кімнаті ти можеш прибирати, коли захочеш, а на кухні прибирати за собою брудні тарілки і мити їх, ти повен завжди. Музику голосно ти можеш слухати в своїй кімнаті, до 22.00, потім слухай в навушниках, так як ми з татом лягаємо спати. В вихідний день мене не буди, поки я не прокинусь.» Підліток активно бореться за недоторканість особистого простору . Дайте зрозуміти, що ви готові поважати його особистісні кордони. Вимагайте поваги до ваших кордонів. Домовтесь про недоторканість зони і предмети і зони загального користування вашої квартири.

10.У дитини зявляється інтерес до філософських політичних релігійних проблем. Вона міркує про ідеали, майбутнє, набуває узагальненого погляду на світ, формує світогляд.

11.Будьте готові до того що ваша точка зору може абсолютно не співпадати з точкою зору вашої дитини. Не намагайтесь відкрито переконувати і наполягати на своїй точці зору.  Якщо ваша позиція базується наповазі до людей, саморозвитку, дитина рано чи пізно теж перейметься нею.

12.Розвивається уява і фантазія. Підліток частіше звертається до творчості. Допомагайте йому розвивайте творчий потенціал, відвідуйте виставки, спектаклі, творчі вечори. Саме фантазія допоможе реалізувати незадоволені потреби і бажання з реального життя, принесе заспокоєння, зніме напругу.

13.Чуттєві переживання стають глибші, характерна різка зміна настрою. Набувається здатність критично оцінювати себе,ситуацію, вміння керувати своїми почуттями, поводитись ввічливо. На силу почуттів впливають події які відбуваються з іншими людьми. Формуються узагальнені почуття: прекрасного, трагічного, почуття гумору, кохання.

14.Підліткам властиве інстинктивне групування з однолітками, потреба належати до певної групи. Цінність дружби заснована на глибокій прихильності і спільності інтересів. Тому в цьому віці діти дуже глибоко переживають зраду, розрив стосунків, і не прийняття в бажану группу однодумців. Якщо так сталося, батькам важливо підтримати і поспілкуватися, допомогти розібратися в ситуації, розказати про свій  досвід як ви знаходити друзів, яким ви могли довіряти, як ви будували стосунки і як вирішували конфлікти. І розповідати, що у вас не виходило, і як ви вирішували проблеми, що з цього вийшло, які ви допустили помилки і жалкуєте.

15.Замкнені і стримані за своїм характером підлітки живуть своїм недоступним ні для кого внутрішнім життям і вважають за краще триматися осторонь від компанії однолітків.

16.Якщо дитину принижують, глузують, жорстоко переслідують це сильно емоційно травмує. Дитина починає пропускати заняття, обманювати, закриватися, йти навіть на злочин, щоб її прийняли в групі, як свою, як однодумця. Така поведінка може перейти всі грані соціально дозволеного, і дитина може попасти до поганої компанії, закінчити життя спробами самогубства від почуття самотності, стати жертвою насилля. І коли ви бачите зміни настрою, поведінки вашого дитини, не карайте, не критикуйте, вислухайте, підтримайте, і разом ви швидше за все знайдете вихід.

17.Якщо дитина хоче стати відомою, обов’язково підтримайте, та пошукайте приклади шляху до успіху знаменитостей. Історії про наполегливу працю, шляхи подолання труднощів, якості характеру, здібності, можливості, що допомогли досягти бажаних успіхів. Якщо ви досягли в житті бажаних успіхів, самореалізувалися, як особистість, і завжди були прикладом для своєї дитини. І не раз чули, що ваш син, або донька хочуть бути схожі на вас. В таких випадках дитина можу прислухатися до вашої думки, точки зору, рекомендацій, тому що ви для неї авторитет. 

18.Ваша дитина має право виглядати так як їй заманеться. Але якщо ви йдете разом дитина має виглядати вимогам заходу, і визнайте право за підлітком не йти з вами.

19.Татуювання це спосіб привернути увагу, зафіксувати важливі події, закрити післяопераційні шрами, сховати недоліки, та як спосіб протесту. Тому перш а ніж підлітку дозволити, чи заборонити робити тату, розберіться в причині, скажіть що вам було б приємно бачити її без надмірностей на тілі, якщо для вас це важливо. Також скажіть, що тату не змивається а перекривається, коли стає неактуальною, іншим тату, або ж виводиться лазарем. Робити і виводити тату процедура не безболісна. І що ви дозволяєте робити тату коли виповниться 18 років. Тому що як батьки відповідаєте до повноліття за здоров’я фізичне, психічне дитини, і безпеку. І коли син(дочка) виросте, сам (а) буде приймати рішення, робити тату чи ні, і взагалі як йому краще жити, ви нічого не скажете, головне, щоб ніс відповідальність за свої дії, і вмів самостійно вирішувати проблеми, і жити незалежнім від батьків.

20.Перший сексуальний контакт, як інтерес до вивчення свого тіла, до еротичних відчуттів. А потім вже ніжні почуття до партнерів у хлопців, дівчата навпаки. Також рухає потреба емоційної близькості, бажання відчути ніжність, позбутись почуття самотності, підвищити самооцінки. Ваш тиск викличе реакцію протесту, дитина почне вас обманювати. Якщо дитина не отримає ніжності, підтримки з вашого боку, то вона буде шукати її серед інших. Тільки при довірливих стосунках з вами дитина почне ділитися своїми проблемами, почуттями, і запитувати ваших порад. А про секс варто розповідати, коли вперше від дитини почули питання і зацікавленість терміном «секс» і питаннями на цю тему, а це вік 6-7-8 років. І ви купучи книгу сексуальний розвиток, показуєте картинки і розповідаєте пояснюючи картинки.

21.Пам’ятайте , те як ви ставитесь до своєї дружини або чоловіка, на скільки ви ніжні і дбайливі, наскільки ви поважаєте його як людину і жінку,чоловіка, впливає величезним чином на ставлення вашого сина або дочки до себе, як до чоловіка або жінки, до своїх партнерів.

22.В 13 років підліток вже усвідомлює в собі в два рази більше якостей, розкриває себе і оцінює свою поведінку, популярність в дитячій групі, силу, спритність, пластичність. Зверніть увагу на свою дитину, її самооцінка адекватна, якщо у неї велике поле інтересів, із задоволенням займається різними справами, взаємовідносини з іншими рівні і доцільні. З заниженою самооцінкою підлітки схильні до депресивних настроїв, нетовариські, нічим не цікавляться і не займаються. Підлітки з завищеною самооцінкою, демонстративні, намагаються привернути увагу, взаємостосунки з навколишніми поверхневі. Загальна самооцінка дівчат нижча ніж хлопців, пов’язана з зовнішність, привабливістю, а у хлопці з ефективністю, на скільки вони спритні, розвинені, сильні.На розвиток адекватної самооцінки впливають: зацікавленість батьків в дитині, повага до неї, її справ, її друзів, стиль партнерських взаємовідносин в сім’ї. Успіхи в школі важливі для самооцінки здібностей.

23.Якщо підліток важко переносить труднощі, бурхливо переживає невдачі,звинувачує оточуючих, заперечує свою відповідальність за невдачу,образливий, підозрілий, агресивний. Аналізуйте з дитиною кожну невдачу, виявляючи частку відповідальності дитини, намагайтесь не звинувачувати, а дайте зрозуміти, що багато чого залежить від нього самого.

24.Від 10 до 15 років психіка дитини дуже вразлива, діти гостро переживають конфлікти між своїми бажаннями і можливістю їх задовольнити. У дитини формується тип характеру. Сімейні сварки, пияцтво,вживання наркотиків, неадекватна атмосфера вдома, спадкова схильність,надмірна критика, емоційний холод батьків, відсутність турботи, уваги з боку дорослих, формує надмірні риси характеру у дитини, надмірну чутливість, гіперактивність, і замкненість в собі.

25.Від надмірної опіки і критичного ставлення з боку батьків, надмірної вимогливість, покладання великих надій, формується тривожний тип характеру. Дитина стає нерішуча,схильна до міркувань замість вчинків,намагається все передбачити, діяти суворо наміченим планам, постійна тривога за майбутнє, постійне самокопання, недовірливість, нав’язливі страхи, важко знаходяться з незнайомими дітьми, бояться змін обставин. Щоб батькам підвищити впевненість у дитини, потрібно більше хвалити, схвалювати за найменші успіхи, не допускати публічної критики, у разі проступку критикувати дії а не особистість дитини, створювати доброзичливу, теплу атмосферу, корисні заняття туризмом, командним спортом,психологічні тренінги особистісного зростання, відзначати досягнення, формувати довірливі відносини, проаналізуйте невдачі разом, можливо мета вибрана неправильно або спосіб досягнення. Якщо дитина турбується з приводу несприятливого ставлення до неї навколишніх, важливо детально і тривало обговорювати всі деталі , щоб спростувати помилкове уявлення.

26.Якщо у вашого підлітка розвинена потреба привернути до себе увагу, викликати захоплення, здивування, співчуття, формується демонстративний тип характеру. У демонстративних підлітків емоції переважають над логічним мисленням. Допомагайте  своїй дитині задовольняти її потребу у визнанні в тій сфері, яка відповідає її реальним можливостям, брати участь в гуртках, провести екскурсію, якесь заняття, майстер клас, бути господарем вечора. Помічайте успіхи вашої дитини, демонструйте їх друзям, знайомим. Вчіть цінити успіхи інших дітей. Враховуйте адекватну самооцінку на основі реальних успіхів.

27.Замкненість у підлітка на рівні зі спадковою схильністю, сприяє авторитарний стиль виховання. У такого підлітка поєднання суперечливих особистих якостей і вчинків, внутрішні протиріччя. Холодність, нездатність до співпереживання з витонченою чутливістю, упертість з податливістю, настороженість з легковірям. Захоплення таких підлітків відрізняються силою,стійкістю, незвичністю, не роблять на показ, а тільки для себе. Нетовариськість з настирливістю до вибраного друга. Можуть постояти за себе,завойовувати увагу, не схильні ділитися переживаннями. Не проявляють інтересу до колективних спортивних ігор. Таким дітям потрібна емоційно-тепла атмосфера вдома, гармонія в сімї. Дотримуватись дистанції, і не лізти в душу, орієнтувати на переживання в конкретних повсякденних справах, в яких він може досягти успіху, корисна участь у тренінгах спілкування.

28.Якщов підлітковому віці проявляється  імпульсивність особливо яскраво. Рано можуть виявлятися садистські схильності, схильність до періодів злості і туги настрою, нестримна лють, гнів, спонтанні приступи поганого настрою, проявляються апатією, неробством, безцільне сидіння. Такі діти шукають мотиви для скандалів. Образ не прощають, вигадують підступну витончену помсту, піклуються про своє здоровя,вдосталь смачно поїсти. Підвищена акуратність,скурпульозність, прагнення до матеріальних благ. Рано прокидається сексуальний потяг, забарвлений ревнощами. У групі прагнуть не до лідерства а до володарювання, застосовують силу до непокірних. При несприятливому соціальному оточенні формується алкогольна залежність. Висувайте конкретні дисциплінарні вимоги до такої дитини, ставте чіткі завдання, категорична поведінка у випадках гнівливості, залучайте до монотонної ретельної праці. Визнавайте і підкреслюйте позитивні якості. Навчіть підлітка привчити себе уникати дратівливих ситуацій, у збудженому стані шукати самоти, відволікатися на спокійні заняття. Та пояснюйте тяжкі наслідки його імпульсивних дій.

29.Якщо ваш підліток гіперактивний він відрізняється великою рухливістю, товариськістю, балакучістю, надмірною самостійністю, схильність до пустощів, невідчувають дистанції,непосидючі, уміють схоплювати все на льоту, хороші здібності, живий розум, вчаться нерівно, не можуть виконувати роботу ретельно, кропітко,не люблять монотонної діяльності, частіше зустрічається у хлопчиків. Жадають нової діяльності на новому місці, серед нових людей, прагнуть постати перед навколишніми у вигідному світлі, частіше хороший піднесений настрій, з хорошим самопочуттям, високим життєвим тонусом, хороший апетит, здоровий сон. Захоплення різноманітні, але надто непостійні. Проблеми у стосунках виникають при авторитарному стилі виховання, реагують протестом на суворий режим, позбавлення спілкування з широким колом людей, численні повчання, моралі, критичні зауваження, жорстке придушення бажань, намірів. У відповідь підліток посилює боротьбу за самостійність, навмисно порушує порядки, правила поведінки, реагує неслухняністю. Часто такі підлітки прагнуть до лідерства, готовність в будь який момент вступити в бійку, грати з небезпекою, користуються авторитетом однолітків. Гіперактивні риси з дорослішанням згладжуються. У деяких після завершення статевого дозрівання виникають депресивні періоди, для яких характерний занепад сил, дратівливість, апатія, і така акцентуація характеру може перейти в мінливий тип. Тоді підліток формується після завершення статевого дозрівання, характерне чергування піднесеного і похмурого настрою, фази від 2днів до двох тижнів. При зниженому настрої втрачається інтерес, з’являється млявість, підлітки уникають спілкування, виникають про власну неповноцінність і непотрібність, невдачі і прикрощі важко переживати, погано переносять звичні стереотипи життя(переїзд,зміна учбового закладу). Такі підлітки дуже потребують турботи, підтримки, співпереживання, важливо забезпечити стабільність в сімейних обставинах, уникати різких змін, спокійне спілкування, обговорювати повсякденні справи, планувати разом з дитиною, важливі передбачування і структурованість.

30. Якщо у вашого підлітка більше агресивна поведінка, емоційна нестійкість в поведінці. Молодші діти затівають бійки, дівчата виражають агресію вербально. Старші підлітки виражають агресію через негативізм, пасивно або активно чинять опір правилам, нормам. Демонстративні, носять яскравий одяг, особлива музика, зухвалі танці, графіті на стінах,зволікання часу, повільність, упертість, забудькуватість, навмисна нездатність, все це прояви підліткової агресивності. Підліток поводиться агресивно, якщо виникає розходження між тим становищем, яке він займає фактично і тим яке він прагне займати, протиріччя між реальними можливостями і завищеним рівнем домагань, або завищеними вимогами дорослих. Ситуація погіршується при отриманні незрозумілих  послань батьків. Діти не можуть активно вирішувати свої проблеми самі і бути в той же час слухняними та покірними. Підліток прагне урівноважити своє уявлення про світ з чужим світоглядом, і якщо підліток дуже відрізняються від компанії однолітків. Їм загрожує стати ізгоями, особливо на першому етапі спілкування. Діти не вміють адекватно реагувати, а це є результатом позиції батьків. Іноді дитина як не старається не може отримати схвалення з боку дорослих. Дитина може реалізувати свої здібності і знання тільки в тій сфері, я кою вона займається з власного бажання із особистою зацікавленістю. Особливу агресивність проявляють ті діти, сім’ям яких притаманні словесні образи, тиск, крики, фізичне покарання, батьки втрачають контакт зі своєю дитиною, і стають причиною агресивної, конфліктної поведінки. Такі діти мають проблеми з встановленням близьких довірливих стосунків, відрізняються демонстративною поведінкою, або відчужуються і замикаються, та віддаляються від усіх. Важливо втручатися батькам в особисті переживання і стосунки дитини, хоч справа делікатна, юнацька дружба і любов дуже сильні, значущі. Дозволяйте делікатні поради, розкажіть способи безпечного прояву гніву, спорт, холодний душ,спортивні ігри захисту нападу, спортивні комп’ютерні ігри, мотогонки, розслідування, уникайте кривавих бійок . Якщо ви подасте дитині приклад мирного розв’язання конфліктів, дитина навчиться сама мирно не агресивно вирішувати свої конфлікти.

31.Правила виховання підлітків. Заохочення і покарання. Важливо контролювати силу прагнення до незалежності, порівнюючи з рівнем зрілості вашого підлітка, індикатором є ступінь довіри. Якщо ваші обмеження занадто жорсткі, підліток буде пробувати їх порушувати. Краще надавати права ніж відбирати їх. Якщо ви занадто поблажливі а кордони дозволеного широкі, підліток все одно може їх переступити.

 Відповідальність за поведінку. Щоб навчитись відповідати за свою поведінку, потрібно випробовувати на собі результати цієї поведінки, як позитивні, внаслідок правильної, відповідальної поведінки, так і негативні в наслідок безвідповідальної поведінки. Самоконтроль батьків, уміння приймати рішення, засновані на чітких, логічних міркуваннях, а не поривах і імпульсах. Підліток має право знати чому треба чинити так чи інакше, аргументи орієнтовані на етичні норми, практичні міркування, батькам варто поводитись мудро, розумно обґрунтована відповідь, прислухайтесь до натяків свого підлітка, він використовує вас як захист або алібі. Це створює відчуття єдності з вами, не намагайтесь зберігати залежність дитини від вас, це перешкоджає їй стати самостійною, а може залишиться пасивною і залежною від інших.

Встановіть допустимі межі покарання. У підлітків гостро розвинене почуття справедливості, дуже чутливі до того, коли батьки поблажливі до їх проступків, а коли необґрунтовано суворі. Ступінь покарання повинно відповідати провині.

32.Якщо у вашого підлітка протиправна поведінка або залежність віл наркотиків, алкоголю. Якщо вашу дитину звинувачують, поділіться з дитиною своїми почуттями, з приводу того, що ви дізналися, вислухайте, дайте можливість виразити почуття, поясніть деталі, того що відбулося, визначте разом шляхи вирішення проблеми, оголосіть про тимчасове позбавлення привілей, якщо крадіжка, поверніть , і запропонуйте подарунок. Частіше діти здійснюють правопорушення, починають бродяжити, вживати наркотики, алкоголь, здійснювати самогубства, якщо в сім’ях немає підтримки і турботи, порушуються особисті просторові кордони, стосунки в сім’ї будується на тотальному контролі, або байдужості. Навчіть обмежувати себе і зупинятися. Дитина повинна вміти усвідомлено сказати «ні» наркотикам. Завдання батьків надати всю необхідну інформацію і навчити безпечної поведінки. Пояснити, що доросла людина, особливо якщо поблизу є інші дорослі , не буде звертатись з питаннями до дитини. Якщо дорослий буде наполегливий дитина повинна знати ,  де вона може отримати допомогу. Вчіть підлітка розсудливості, якщо потрібно відстояти своє майно, дати відсіч одноліткам. Дитина повинна знати що відхилитись від бійки не соромно, обдурити підозрілого дорослого, зі школи іти до дому, не виймати ключі на вулиці, перевірити чи добре зачинив вхідні двері, подзвонити батькам що повернувся з школи, не відповідати на незнайомі телефонні дзвінки, не відкривати двері незнайомим людям, подзвонити батькам, сусідам, родичам, в поліцію 102. При пожежі дзвонити 101,травмі,  укусі, дзвонити батькам, уникати знаходитьсь на вулиці під час грози, сильного вітру. Бути уважним при переході автомобільних доріг.

33.Ви можете віддати своїй дитині частину обов’язків, які будуть посильні їй, і не  будуть віднімати у нього весь вільний час від занять.

34.Підліток бачить вашу любов до нього в тому що ви говорите, і в тому що ви робите, але ваші дії мають для нього першочергове значення, чи виконуєте свої обіцянки. І якщо ваші слова не розходяться з вашими вчинками, ваша дитина почуває себе потрібною вам, відчуває вашу підтримку, що на вас можна покластися, і спокій та впевненість, що вона справиться, а якщо ні, батьки завжди підтримають і допоможуть розібратися і справитися з життєвими труднощами.

З повагою, Людмила Курякова, приватна практика: медична психологиня, кваліфікація гештальт-консультантки з індивідуальної та групової психокорекційної і психотерапевтичної роботи з дітьми, підлітками та їх сім'ями. В психологічній роботі використовую арттерапевтичні методи і методики, КПТ техніки, тілесно-орієнтовані вправи, та притчі позитивної психотерапії. Парапсихологиня/дослідниця парапсихічних явищ і здібностей людини. Консультантка з основ дієтології, системи збалансованого харчування, фітопрофілактики, превентивних антиейджингових методів. Консультантка з народної і нетрадиційної медицини, знахарка/використання молитов, дарів природи для життєвої сили (енергоінформаційні методи лікування, лікування словом, травознавство). Авторка наукової праці "Музична терапія із застосуванням тибетської чаші та куль здоров'я Баодінга як засіб для зменшення м'язової напруги і тривоги при тривожних розладах". Членкиня ВГО «Асоціація фахівців з народної і нетрадиційної медицини України»; дійсна членкиня ВГО «Асоціація превентивної та антиейджинг медицини; асоціативна членкиня ВГО «Арт-терапевтична асоціації» (Київ); членкиня Громадської спілки «Національна психологічна асоціація»; власниця інтернет-магазину послуг, продуктів, товарів, для зміцнення здоров’я, зцілення душі і тіла, покращення якості життя «Знахарська Лавка-Родинна Лавка»; авторка книги «Психологічна Знахарська Допомога» 2022р.; Блокнот «Рекомендації з харчування для зміцнення здоров’я і нормальної ваги» 2021р.; «Ментальне Таро Міли М’яти» 2021р.; «Мудрість Життя-Щоденник Натхнення» 2015р.; Публікації у ЗМІ: Вплив харчової поведінки та соматичне здоров’я)-Газетний Комплекс ПП «Інтернет-медіа» Газета 2000-Блоки «Вікенд-Здоров’я», «Місто»-2-12-2013р.; Співавторка (2008р.), в Міжнародному гуманітарному Центрі «Розрада» Проект «Насильству-«Ні» Зробимо Україну Територією без домашнього насильства», за підтримки Трастового фонду ООН по викоріненню насильства проти жінок (ЮНІФЕМ), тренер Ворк-Шоп-Майстер-Клас «Насилля як життя», «Коли дитина у нас в терапії» для представників центрів соціальної роботи, відділів у справах сім’ї та молоді, представникам районних управлінь МВС, дільничних міліціонерів, відділів кримінальної міліції у справах дітей та представників громадських організацій; Розробка проектів «Захист прав дитини при розлученні», «Діти трудових мігрантів. Методика діагностики моделей поведінки дітей трудових емігрантів.

Супутні товари

Психологічна консультація онлайн

Відгуків: 0

Написати відгук

Схожі статті

Дитячі страхи

Дитячі страхи

Дитячі страхи. Як допомогти дитині?З 2008 року я працюю дитячим психологом. Моєму синові 7 років і детальніше

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики! Що робити?

                            &n детальніше

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.З 5 років діти починають вчитися керувати детальніше

Казка-терапія

Казка-терапія

                            &n детальніше

Психологічні стадії розвитку дитини

Психологічні стадії розвитку дитини

Психологічні стадії розвитку дитиниДля того щоб дитина гармонійно розвивалася, потрібно, щоб задач детальніше

Як сформувати у дитини безпечну поведінку

Як сформувати у дитини безпечну поведінку

Як сформувати у дитини безпечну поведінку1.Щоб сформувати у дитини безпечні звички, навчити безпец детальніше

Батьки, які багато працюють, весь час зайняті

Батьки, які багато працюють, весь час зайняті

Батьки, які багато працюють, весь час зайнятіДитина не розуміє , чому батьків немає постійно, і зав детальніше

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років1.Не очікуйте від себе надто багато в перші дні після на детальніше

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років1.Дитина говорить «Я сама», пробує сама вдягатися, прибир детальніше

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років1.Основна особливість як і раніше зацікавленість,дитина детальніше

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років1.Дитина здатна зосередитися, тривалий час займатися одн детальніше

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років 1.За фізіологічними даними підлітки здатні мати народ детальніше

Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними стосунками

                Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними сто детальніше