+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

07.12.2021
Переглядів: 1101


Період від 15 до 18 років-це етап пізнього підліткового віку та ранньої юності, який характеризується завершенням психологічного та соціального становлення особистості. Головна задача цього періоду, згідно з Еріком Еріксоном, — формування ідентичності (Я-концепції).

 

1. Психологічні та Емоційні Потреби

Потреба в Ідентичності та Самостійності

Визначення Себе: Підліток активно шукає відповідь на питання «Хто я?», «Куди я йду?». Він експериментує з ролями, стилями одягу, світоглядом і соціальними групами.

Психологічна Сепарація: Потреба у віддаленні від батьківської моделі. Це проявляється як критика сімейних цінностей, бажання самостійно приймати рішення (щодо освіти, кар'єри, фінансів).

Формування Світогляду: Активне осмислення моральних, етичних та політичних цінностей. Потреба у відкритому обговоренні складних тем без осуду з боку дорослих.

Потреба в Емоційній Регуляції та Зв'язку

Валідація: Потреба у прийнятті емоційних станів, які можуть бути дуже інтенсивними (через гормональні зміни та стрес).

Глибинна Довіра: Навіть намагаючись віддалитися, підліток потребує стабільної довіри та безпечної бази у сім'ї. Він повинен знати, що може повернутися додому з будь-якою проблемою.

 

2. Соціальний та Комунікативний Розвиток

Потреба в Референтній Групі

Значимість Однолітків: Група однолітків стає провідною діяльністю і головним джерелом валідації. Приналежність до групи є ключовою для самооцінки.

Романтичні Стосунки: Формування глибших, емоційно значущих романтичних стосунків. Потреба у навчанні здорової близькості, встановленню кордонів та комунікації у парі.

Потреба в Соціальній Компетентності

Навчання Відповідальності: Поступове перекладання фінансової та побутової відповідальності на підлітка (керування власним бюджетом, виконання зобов'язань).

Соціальне Наслідування: Підліток починає активно спостерігати та копіювати моделі поведінки дорослих поза сім'єю (наставники, вчителі, лідери).

 

3. Пізнавальний та Професійний Розвиток

Потреба в Майбутньому (Професійне Самозабезпечення)

Абстрактне Мислення: Завершується формування формальних операцій (за Піаже)-здатність мислити абстрактно, гіпотетично, критично та прогнозувати довгострокові наслідки.

Профорієнтація: Ключова задача-прийняття рішення про освітній та кар'єрний шлях. Потреба у інформації, можливості спробувати себе в різних сферах (стажування, волонтерство) та мінімальному тиску.

Потреба в Критичній Оцінці

Здатність аналізувати інформацію, розпізнавати маніпуляції та когнітивні викривлення.

Батьківська Роль: Батьки мають виступати вже не як контролери, а як консультанти та наставники, допомагаючи аналізувати варіанти, а не вказуючи на єдино правильне рішення.

 

4. Фізичні Потреби та Здоров'я

Сон: Потреба у здоровому сні (8-10 годин), оскільки мозок активно реорганізується. Часто біологічні ритми підлітків зміщуються на більш пізній час.

Інформація про Здоров'я: Потреба у чесній та відкритій інформації про контрацепцію, наслідки залежностей (алкоголь, наркотики, нікотин) та психічне здоров'я.

Висновок: Цей період-час останньої підготовки перед входженням у доросле життя. Роль батьків полягає у поступовому послабленні контролю, заміні його на довіру, підтримку самостійності та готовність надати допомогу, коли про неї попросять.

 

Відгуків: 0

Написати відгук

Схожі статті

Дитячі страхи

Дитячі страхи

Дитячі страхи - це нормальний етап розвитку. Вони відображають зростання уяви та розуміння дитиною детальніше

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики – це нормальна частина розвитку, особливо у віці від 1 до 4 років, коли дитина ще н детальніше

Керування емоціями для дітей від 5 років

Керування емоціями для дітей від 5 років

Керування емоціями для дітей від 5 років-це не про те, щоб перестати відчувати, а про те, щоб навчи детальніше

Механізми казкотерапії

Механізми казкотерапії

Механізми казкотерапії: метафоричність, причинно-наслідкові зв'язки, усвідомлення вигоди від правил детальніше

Психологічний розвиток дитини

Психологічний розвиток дитини

Психологічний розвиток дитини-це безперервний процес якісних змін у мисленні, емоціях та соціальній детальніше

Формування безпечної поведінки дитини

Формування безпечної поведінки дитини

Формування безпечної поведінки дитини, що охоплює фізичну, соціальну, емоційну безпеку та навіть ас детальніше

Батьки, які багато працюють

Батьки, які багато працюють

Батькам, які багато працюють, необхідно свідомо впроваджувати стратегії, які максимізують якість сп детальніше

Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років є критично важливими, оскільки в цей період формується детальніше

Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років охоплюють дошкільний вік. Це період формування ініціатив детальніше

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років охоплюють період старшого дошкільного віку та готовност детальніше

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Період від 7 до 9 років охоплює молодший шкільний вік. Це ключова фаза, коли провідною діяльністю с детальніше

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Період від 10 до 15 років охоплює середній підлітковий вік і є фазою найбільш інтенсивних біологічн детальніше

Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками, це дуже важкий і виснажливий етап. Важливо р детальніше