+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років

03.12.2021
Переглядів: 540

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років

1.Дитина говорить «Я сама», пробує сама вдягатися, прибирати в кімнаті, готувати іжу, мити посуд. Хоче щоб її вчинки помічали і схвалювали. Це необхідно для дорослішання, прояв і реалізація потреби до самостійності і незалежність.

2.Допомагайте, підтримуйте дитину, давайте можливість розширювати досвід самостійності. Робіть її самостійність безпечною і приємною, давайте можливість робити вибір,щоб дитина вчилась думати, а не просто виконувати. В 2.5-3роки дитина в силах самостійно роздягнутися. В 5-6років в змозі самостійно одягнутися.

3. Одягайтесь разом,вмивайтесь,чистість зуби. Не відмовляйтесь від запропонованої дитиною допомоги. Дитина вас наслідує, копіює. Схвалюйте за допомогу, за самостійність.

4.З трьох років у дитини зявлятися бажання досягати і долати труднощі. Ця якість потребує вашої уваги і підтримки. Успіхи закріплюйте заохоченням, розвиваючи мотивацію досягнення, пропонуючи нові завдання більш складні. Але переконатися що вона це вміє виконати завдання, яке ви запропонували, а потім переходьте до іншого, більш складного.

5.З  чотирьох років діти стають допитливими, і задають багато питань «Чому». Підтримуйте пізнавальну активність дитини. Відповідайте на питання, а якщо не знаєте відповідь, шукайте разом з дитиною, це тільки зблизить вас.

6.Будьте уважні, що говорите дитині, як оцінюєте її. Думки, оцінки, зауваження батьків, впливають на те який образ себе складе дитина, яка сформується самооцінка. Орієнтири самооцінки формуються саме в дитинстві, і підтримуються протягом усього життя. Позбутися низької або ж завищеної самооцінки  дуже важко. Коли батьки підтримують і схвалюють активність, самостійність, дослідження дитини, вона відчуває свою цінність, важливість для оточуючих, задоволення тим, що вона робить і вміє. Таким чином формується нормальна адекватна позитивна самооцінка.

7.Більше помічайте в дитині гарних якостей, вчинків, поведінку, відзначайте говоріть їй про це.

8.Виражайте своє невдоволення, але конкретною дією дитини «Мені образливо коли ламаєш мої речі , а не дитиною в цілому «Ти поганий». Можна засуджувати вчинки  але не почуття.

9.Не порівнюйте свою дитину з іншими, це знижує самооцінку і дитина починає себе порівнювати, та не прислухатися до своєї думки. Порівнюйте якою дитина була вчора і чого навчилася сьогодні. «Вчора ти не міг виконати це завдання, а сьогодні ти зміг, у тебе все вийшло, ті виконав навіть краще а ніж думав».

10.Дуже важливо говорити як треба робити, а не як не треба «Ти такий замкнений, не треба мовчати» краще сказати «Ти можеш говорити про те що думаєш, мені буде цікаво».

11.Змінюйте свої висловлювання до дитини з негативних на позитивні. Кожна з особливостей вашої дитини є реальною, повільна чи активна, стійка до стресу чи вразлива. Навряд чи з активної дитини ви зробите повільну і навпаки. Навчіть дитину просто контролювати свою поведінку і використовувати свої особливості максимально. «Будь ласка, вдягайся швидше, і ми встигнемо погратися».

12.Висувайте реальні вимоги до дитини, враховуючи вікові й індивідуальні властивості вашої дитини.

13.Залучайте дитину до спільного вирішення проблем. Як провести вихідні, куди  краще піти гуляти,що подарувати мамі, дідусю, на день народження. Тоді дитина буде відчувати себе учасником а не об’єктом примусу.

14.Почуття і переживання дуже бурхливі, швидко переходять від одного емоційного стану до іншого. Діти не знають як володіти собою. Важливо почати вчити виражати свої почуття. Правила поведінки в суспільстві контролювати свої почуття, однак не забуваємо про уміння виражати почуття, свої переживання. А для цього батькам і самим прийдеться повчитися.

15.Допомагайте дитині зрозуміти що вона відчуває, яку емоцію, або почуття, злість чи роздратування, образився чи засмутився. Говоріть дитині «Я бачу що ти роздратована,тим що…. Ти засмутився, що ми не пішли….Таким чином дитина з часом починає розуміти що відчуває, а майбутньому розуміє що відчувають оточуючі.

16.Купіть дитині грушу для биття, влаштовуйте хвилинку витівки,кидайте кульки,рвіть папір,безпечне спущення пару. Не змушуйте дитину зразково сидіти якщо це не заняття, дозволяйте гратися, відволікатися. Навчіть дитину медитувати релаксувати, щоб вміти заспокоїтися. Показуйте способи як безпечно можна подолати негативні емоції. Тільки з 5 років дитина починає вчитися контролювати емоції, при умові, що ви ії навчили насамперед власним прикладом, і самі адекватно виражаємо емоції і почуття до інших людей, та в стресових ситуаціях.

17.Дитина не відчуває сором але формується співпереживання, співчуття оточуючим. Діліться з дитиною своїми переживаннями,коли вам сумно, коли прикро.

18.Для того щоб дитина спілкувалась з іншими дітьми, вона повинна вміти чекати своєї черги, ділитися, поступатися, дружелюбно ставитися до інших дітей, хотіти з ними гратися. Спостерігайте за дитиною які саме дії маляти приводять до складнощів і конфліктів,чому вона це робить? Можливо дуже багато дозволяється вдома,тому на майданчику віднімає всі іграшки в дітей?

19.Коли діти граються не варто втручатися дорослим якщо це не загрожує життю. Дайте можливість вашій дитині вчитися спілкуватися дружити, взаємодіяти з іншими дітьми.

20.Привчайте дитину до того що є інші люди, у них є свої потреби,права,і їх потрібно поважати. Не забувайте про себе. Дитини не повинна заходити у вашу кімнату без стуку, поки ви не встанете самі. Навчіть дитину займати себе самостійно. Твердо дотримуйтесь правил.

21.Діти краще реагують на прохання зробити щось, чим на вимогу не робити чогось.

22.Якщо ви вважаєте що ваша дитина уперта , уважніше придивіться до ваших з нею відносин: чи не занадто часто ви наполягаєте на своєму,чи даєте ви можливість прийняти своє рішення,чи не занадто ви принципові, чи пояснюєте ви свої вимоги, чи більше у вашому спілкуванні слів зобов’язаний, повинен, зможеш,я вимагаю. Упертість дитини існує тільки разом з потребою батьків за будь яку ціну досягти беззаперечної слухняності. Чим старшою буде дитина тим частіше ви будете зіштовхуватися з упертістю,тим важливіше для неї мати свою думку,приймати рішення,виявляти незалежність, діяти самостійно.

23.Кращий час віддавати дитину до дитячого садка між з трьох років. Спостерігайте за дітиною в садочку чи подобається їй там, гарний садок місце гучне, як спілкується займається вихователь,які заходи впливу застосовує. Допоможіть увійти в садок дитині. Перші дні будьте там. Добре коли дитина сама відпустить вас. Спочатку залишайте дитину на декілька годин,потім до обіду,а потім уже з ранку до вечора. Розстаючись не забувайте наголосити, що неодмінно повернетесь за нею.

24.У дітей погано розвинені навички самообслуговування ,важче адаптуватись дітям повільним, флегматичним, коли їх кваплять, погано розвинені  навички налагодження контакту, через велику кількість страхів,невпевненості в собі,загальної емоційної нестійкості.

25.Дітей дуже цікавить їх тіло. З року дитина досліджує своє тіло торкається своїх статевих органів. В 3-5 років дитина грається своїми статевими органами. Помітивши що ваша дитина мас турбує,не фіксуйте увагу на цьому,щоб вона не почувала себе винною, не кричіть, не загрожуйте, не карайте. Мастурбація може бути способом зняття напруги і іноді єдиним. Замисліться чи може дитина проявляти себе, чи відстоює свою думку, бажання, чи багато в неї інтересів,чи виявляє свої почуття і бажання,чи немає в її житті ситуації напруженої з якою не може справитися Гуляйте разом,читайте, розмовляйте. Коли дитина задає питання про секс,як зявляються діти, не лякайтеся питань, краще ви відповісте ніж в інших місцях. Важливо розповісти на зрозумілій для дитини мові. Скористайтеся книгами   на тему сексуального розвитку.

26.В цей період поведінка дитини стає більш усвідомленою. Але розумові можливості ще недостатньо дозрілі і логіка тільки починає формуватися. Дитина не завжди може пояснити свою поведінку і поведінку інших людей,тому її вчинки часто імпульсивні.

27.Дитина може злитися коли не може впоратися з тим що задумала, коли її бажання не задовольняються, втомилася, хоче звернути на себе  увагу, хворіє, батьки не приймають злості, увесь час говорять «не можна», сумно чи налякана. На агресивність дитини  впливає оточення родини, члени родини постійно кричать, і в родині багато напруги, або б’ють дитину. Будьте спокійні, вживайте такі слова і дії, що, іноді ви можете не схвалювати її недоречну поведінку, але це не зменшує вашої любові до неї.

З повагою, Міла М'ята (Людмила Курякова) – клінічний психолог; дитячий та сімейний психолог, гештальт-консультант; консультант із збалансованого харчування; медична сестра; знахарка, консультант у галузі нетрадиційної медицини; парапсихолог, таролог, рунолог; співавтор проектів «Насильство у сім'ї», «Діти емігрантів» у міжнародному психологічному центрі «Розрада».

 

Записатися на онлайн консультацію:

https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn

https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn/konsyltaciya-dutyachogo-psuhologa

 


Супутні товари

Консультація медичного психолога

Відгуків: 0

Написати відгук

Схожі статті

Дитячі страхи

Дитячі страхи

Дитячі страхи. Як допомогти дитині?З 2008 року я працюю дитячим психологом. Моєму синові 7 років і детальніше

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики! Що робити?

                            &n детальніше

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.З 5 років діти починають вчитися керувати детальніше

Казка-терапія

Казка-терапія

                            &n детальніше

Проблеми починаються у сім'ї

Проблеми починаються у сім'ї

Проблеми починаються у сім’ї1.Дитина формує свої основні цінності, ставлення до найголовніших момен детальніше

Психологічні стадії розвитку дитини

Психологічні стадії розвитку дитини

Психологічні стадії розвитку дитиниДля того щоб дитина гармонійно розвивалася, потрібно, щоб задач детальніше

Як сформувати у дитини безпечну поведінку

Як сформувати у дитини безпечну поведінку

Як сформувати у дитини безпечну поведінку1.Щоб сформувати у дитини безпечні звички, навчити безпец детальніше

Батьки, які багато працюють, весь час зайняті

Батьки, які багато працюють, весь час зайняті

Батьки, які багато працюють, весь час зайнятіДитина не розуміє , чому батьків немає постійно, і зав детальніше

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років1.Не очікуйте від себе надто багато в перші дні після на детальніше

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років1.Основна особливість як і раніше зацікавленість,дитина детальніше

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років1.Дитина здатна зосередитися, тривалий час займатися одн детальніше

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років1.З 10  років починається підлітковий вік. Одні д детальніше

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років 1.За фізіологічними даними підлітки здатні мати народ детальніше

Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними стосунками

                Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними сто детальніше