+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років

03.12.2021
Переглядів: 643

Потреби і розвиток дитини від 5 до 7 років

1.Основна особливість як і раніше зацікавленість,дитина поглинає інформацію як губка, радіє тому що її уявлення розширюються,більш цілеспрямована, розвивається мовлення, мислення, увага, носить більш довільний характер, здатність ставити мету, зосередитись на ній, це уміння підтримувати і формувати, розвивається зацікавленість творчих видів діяльності, малювання, ліплення, конструювання, спів. Важливо дати виявити себе в такій діяльності, самовиразитися, виразити свої почуття, уявлення про зовнішній світ. Інтереси хитливі, варіюють. Дитина засвоює багато нових навичок писати читати, готується до школи. Розширює свої можливості. Самооцінка є дуже хиткою. На неї сильно впливає як вона успішно справляється і багато залежить від думки про неї батьків. Заохочуйте дитину,займайтеся тим що в неї виходить. Активно розвивається уява, виявляється в іграх, вони стають більш цілеспрямовані, сюжетні, дитина наповнює речі образами своєї уяви. До шести років дитина може жити у вигаданому нею світі.

2.Ведучою діяльність є сюжетно-рольова гра. Діти відтворюють різні ролі, засвоюють їх, відпрацьовують навички формального і не формального спілкування, моделюють різні види поведінки.

3.Дитина починає вчитися ставити себе на місце іншої людини, відчувати ії почуття і переживання, розуміти її думки і вчинки. Головні слова «починає вчитися», а досконало буде вміти в 8-9років. Тому, коли ви говорите 5 річній, або 6 річній дитині «ти знущаєшся наді мною» «ти розумієш, що я втомилася» «ти спеціально робиш мені на зло», вона дійсно вас поки ще не розуміє і не вміє поставити себе на ваше місце.

4.Діти ідентифікують себе з батьками своєї статі. Дівчаткам важлива мама, а хлопчикам тато. І водночас конкурують за увагу і любов батьків протилежної статі. Син копіює тата, але конкурує з ним за увагу і любов мами, показуючи своїми вчинками, що він кращий тата, і мама повинна любити його більше. Така ж історія з донькою, «тато, я краща мами».

5.Формування будь якої навички вимагає часу і тренування. Перш ніж навичка стане автоматичною, дитині не раз прийдеться нагадати, що настав час чистити зуби. І нагадувати закінчите в років сім вісім. Але не забувайте про власний приклад, якщо ви йдете кожного вечора та ранку чистити зуби, то нагадувати не прийдеться. А кращий спосіб нагадати, це запросити дитину разом почистити зуби перед сном.

6.Якщо дитині важко,обов’язково знайдіть спосіб допомогти їй. А також пам’ятайте, підвищена опіка ніколи не навчить дитину самостійності.

7. Якщо ваша дитина занадто активна навчіться жити з нею, встановлюючи чіткі правила особистих кордонів, режим дня, сну і відпочинку, розпреділіть правильну кількість фізичного і розумового навантаження, щоб дитина витрачала накопичену енергію в користь і розвиток. І дуже важливо батькам знати, що для активних дітей важливі адекватні правильні правила, і чіткі обмеження. Тоді ваша дитина буде почувати себе впевнено, швидко заспокоюватися, і розвивати свій активній потенціал, а не сприймати свою активність як недолік який заважає всім, і руйнує все навколо. Активність - це її природна особливість. Знаходьте спільні способи викиду енергії. Проводьте з дитиною більше часу. Беріть участь в іграх дитини. Для активної дитини важливе чергування активних і спокійних ігор. Використовуйте активність у домашньому господарстві.

8. Якщо ваша дитина повільна. Це теж природна особливість дитини. Дитина має особливу потребу в заохоченні. Давайте окремі завдання які мають чіткі часові рамки. Якщо дитина виконує справу повільно і не сумлінно, вона не задоволена собою,боїться зробити помилку. Підтримуйте свою  дитину в починаннях. І старайтеся пришвидшувати повільну дитину, тільки в екстремальних ситуаціях, коли дійсно є така потреба і ви спізнюєтеся наприклад на літак. Але кращу прокинутись раніше, або ж починати збиратися куди вам необхідно завчасно, розраховуючи час за який ваша дитина збереться спокійно, і ви залишитесь спокійними.

9. З 4-6 років можна готувати дитину до школи, включає фізичну, інтелектуальну, емоційну, особистісну готовність.

Інтелектуальна готовність: Розвивайте  сприйняття дитини, її увагу, здатність до творчості,уяву, здатність аналізувати, узагальнювати, порівнювати, образне мислення. Збагачуйте уявлення про навколишній світ, порівнюйте предмети, розмовляйте більше, обговорюйте і сперечайтесь. Не робіть навчання читанню писанню і рахуванню самоціллю. Дитина вчиться граючи.

Психологічна готовність: Здатність на досить довгий час зосереджуватися, бажання йти до школи і вчитися, вміння усвідомити вимоги до себе і нові правила поведінки та їх дотримуватися, вміння знаходити контакт з однолітками і вчителем. Важливо весь час заохочувати дитину, підбадьорювати, підтримуйте інтерес. -Якщо інтелектуально дитина і може випереджати свій вік, то емоційно, психологічно. Замислитесь про те, як ви можете підтримувати її рівень інтелектуального розвитку і в той  же час,  давати їй можливість, розвиватися емоційно, психологічно.

10.Якщо дитина обманює, найчастіше так буває, коли бояться що її покарають , коли хоче отримати похвалу, прояв любові, зробити бажане дійсним, коли дитина знає на яку відповідь батьки чекають, обманює коли бачить що це норма в сім’ї, або ж копіює одного з батьків який полюбляє жартувати. І дитина обман називає жартом. Уникайте обману в присутності дитини. Не беріть участь у змовах, що вчать дітей обманювати. Не робіть публічних обговорень, якщо дитина сказала неправду. Караючи за обман не принижуйте. Якщо ви довідались, що ваша дитина щось вкрала, верніть разом цю річ і вибачте. Дошкільники не завжди розуміють суть злодійства, просто річ сподобалась,психологи називають це «польовою поведінкою», коли дитина ще не навчилась контролювати свою поведінку. Поясніть дитині, що в суспільстві існують правила, поясніть як себе почуває той у кого щось забрали без дозволу. Скажіть що ви вважаєте її гарною дитиною і сподіваєтесь що в майбутньому вона не стане так робити. Іноді  діти беруть гроші і речі щоб заслужити дружбу однолітків. І тоді дитині потрібно допомогти навчитись дружити, не купуючи, добре ставлення інших дітей. Також злодійство є сигналом що дитина почуває себе нелюбимою батьками,або ж занадто тиснуть,і почуваю до себе несправедливе ставлення. Діти наслідують дорослих. Краще, якщо ви спокійним тоном розкажіть дитині що неправда вас роздратувала більше ніж вчинок, якщо вона буде обманювати людей, то люди перестануть їй вірити. Розповідайте казки з наслідками обману. Не обзивайте дитину брехуном,скажіть їй : «Я не збираюсь карати тебе, навіть якщо ти винна,я хочу зрозуміти тебе, чому ти так зробив». І ми разом подумаємо, що ти зробив,і як треба краще було робити. Вчіть дитину просити,що їй сподобалось, зверніть увагу як дитина ставиться до своїх речей, чи цінує вона їх, якщо вона звикла до того, що будь яка її потреба одразу задовольняється. Подумайте чи не занадто ви панькаєтеся з дитиною, чи вміє вона розуміти і приймати слова ні, не можна. Фантазія дитині допомагає усвідомити її дійсні почуття. Дуже часто діти вигадують історії, щоб сподобатись. Дитина може вигадати трагічні історії, що відбуваються з батьками, з кимось іншим, чи з самою дитиною. Це говорить про те що негативних почуттів може бути вже дуже багато, вони сильні і висловлювати їх прямо дитина  боїться. Фантазія допомагає дитині зберегти свій внутрішній світ. Фантазія – один з важливих способів навчитися, як поводитись у реальному світі. Якщо дитина не буде фантазувати в дитинстві, вона не створить нічого творчого, коли стане дорослою.

 11.Якщо ваша дитина агресивна, в першу чергу агресія  допомагає захищати себе, виявляти наполегливість, досягати цілей, переборювати труднощі,відстоювати себе, злитися на когось хто скривдив, проігнорував, обмежив права, занизив самооцінку. Важливо вчити дитину розрізняти агресивні почуття і думки. Агресивна дитина часто відчуває себе незадоволеною, не потрібною, і завойовує своє місце під сонцем за допомогою агресії. Активність дитини збільшується, діяльність розширюється,збільшується кількість ситуацій, виникає напруга,незадоволення собою, навколишніми. Важливо зрозуміти що викликає напругу, з чим не справляється дитина. Помічати маленькі успіхи, як найбільше позитивного досвіду, заохочуйте дитину щоб вона відчувала себе успішною. Агресивна поведінка пов’язана з особливостями стосунків в родині. Дитина може бути сама суб’єктом регулярних нападок, критики, звинувачень, спостерігачем того як це відбувається між іншими членами родини. Агресивно поводяться діти «кинуті», діти яким приділяють мало уваги, залишаючи їх самих по собі, занадто рано залишають їх, і тоді агресія як спосіб привернути увагу, виплеснути свою образу. Давайте дитині можливість виявляти безпечно гнів зразу ж після ситуації, розвивайте у дитини здатність до співчуття. Відпрацьовуйте навички регулювання у конфліктних ситуаціях. Вчіть дитину брати відповідальність на себе.

12.Намагайтесь завжди попереджати дитину коли вас не буде, коли ви разом проведете час. Справа не в кількості проведеного часу, а чим наповнити цей час.

З повагою, Людмила Курякова, приватна практика: медична психологиня, кваліфікація гештальт-консультантки з індивідуальної та групової психокорекційної і психотерапевтичної роботи з дітьми, підлітками та їх сім'ями. В психологічній роботі використовую арттерапевтичні методи і методики, КПТ техніки, тілесно-орієнтовані вправи, та притчі позитивної психотерапії. Парапсихологиня/дослідниця парапсихічних явищ і здібностей людини. Консультантка з основ дієтології, системи збалансованого харчування, фітопрофілактики, превентивних антиейджингових методів. Консультантка з народної і нетрадиційної медицини, знахарка/використання молитов, дарів природи для життєвої сили (енергоінформаційні методи лікування, лікування словом, травознавство). Авторка наукової праці "Музична терапія із застосуванням тибетської чаші та куль здоров'я Баодінга як засіб для зменшення м'язової напруги і тривоги при тривожних розладах". Членкиня ВГО «Асоціація фахівців з народної і нетрадиційної медицини України»; дійсна членкиня ВГО «Асоціація превентивної та антиейджинг медицини; асоціативна членкиня ВГО «Арт-терапевтична асоціації» (Київ); членкиня Громадської спілки «Національна психологічна асоціація»; власниця інтернет-магазину послуг, продуктів, товарів, для зміцнення здоров’я, зцілення душі і тіла, покращення якості життя «Знахарська Лавка-Родинна Лавка»; авторка книги «Психологічна Знахарська Допомога» 2022р.; Блокнот «Рекомендації з харчування для зміцнення здоров’я і нормальної ваги» 2021р.; «Ментальне Таро Міли М’яти» 2021р.; «Мудрість Життя-Щоденник Натхнення» 2015р.; Публікації у ЗМІ: Вплив харчової поведінки та соматичне здоров’я)-Газетний Комплекс ПП «Інтернет-медіа» Газета 2000-Блоки «Вікенд-Здоров’я», «Місто»-2-12-2013р.; Співавторка (2008р.), в Міжнародному гуманітарному Центрі «Розрада» Проект «Насильству-«Ні» Зробимо Україну Територією без домашнього насильства», за підтримки Трастового фонду ООН по викоріненню насильства проти жінок (ЮНІФЕМ), тренер Ворк-Шоп-Майстер-Клас «Насилля як життя», «Коли дитина у нас в терапії» для представників центрів соціальної роботи, відділів у справах сім’ї та молоді, представникам районних управлінь МВС, дільничних міліціонерів, відділів кримінальної міліції у справах дітей та представників громадських організацій; Розробка проектів «Захист прав дитини при розлученні», «Діти трудових мігрантів. Методика діагностики моделей поведінки дітей трудових емігрантів. 

 

 

Записатися на онлайн консультацію:

https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn

https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn/konsyltaciya-dutyachogo-psuhologa

 


 

Супутні товари

Психологічна консультація онлайн

Відгуків: 0

Написати відгук

Схожі статті

Дитячі страхи

Дитячі страхи

Дитячі страхи. Як допомогти дитині?З 2008 року я працюю дитячим психологом. Моєму синові 7 років і детальніше

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики! Що робити?

                            &n детальніше

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.

Управляти своїми емоціями. Правила для дітей від 5 років.З 5 років діти починають вчитися керувати детальніше

Казка-терапія

Казка-терапія

                            &n детальніше

Психологічні стадії розвитку дитини

Психологічні стадії розвитку дитини

Психологічні стадії розвитку дитиниДля того щоб дитина гармонійно розвивалася, потрібно, щоб задач детальніше

Як сформувати у дитини безпечну поведінку

Як сформувати у дитини безпечну поведінку

Як сформувати у дитини безпечну поведінку1.Щоб сформувати у дитини безпечні звички, навчити безпец детальніше

Батьки, які багато працюють, весь час зайняті

Батьки, які багато працюють, весь час зайняті

Батьки, які багато працюють, весь час зайнятіДитина не розуміє , чому батьків немає постійно, і зав детальніше

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби і розвиток дитини від 0 до 3 років1.Не очікуйте від себе надто багато в перші дні після на детальніше

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби і розвиток дитини від 3 до 5 років1.Дитина говорить «Я сама», пробує сама вдягатися, прибир детальніше

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років1.Дитина здатна зосередитися, тривалий час займатися одн детальніше

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років1.З 10  років починається підлітковий вік. Одні д детальніше

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років 1.За фізіологічними даними підлітки здатні мати народ детальніше

Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними стосунками

                Якщо ви не задоволені шлюбом, сімейними сто детальніше