+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Потреби і розвиток дитини від 7 до 9 років

06.12.2021
Переглядів: 3724


Період від 7 до 9 років охоплює молодший шкільний вік. Це ключова фаза, коли провідною діяльністю стає навчання, а головною психологічною потребою (за Еріксоном) є розвиток почуття компетентності (працьовитості) проти почуття неповноцінності. Дитина активно засвоює соціальну роль учня.

 

1. Пізнавальний та Навчальний Розвиток

У цьому віці діти входять у стадію конкретних операцій (за Піаже), що змінює їхнє мислення.

Систематичне Навчання: Дитина здатна до засвоєння систематизованих знань (математика, мова). Її мислення стає логічним, але поки що прив'язаним до конкретних прикладів і фактів, а не до абстрактних ідей.

Розвиток Довільності: Значно зростає довільна увага (здатність фокусуватися на завданні) та пам'ять. Дитина здатна свідомо керувати своєю поведінкою та навчальною діяльністю.

Внутрішня Позиція Учня: Формується внутрішня мотивація до навчання, бажання бути успішним і відповідати вимогам школи та вчителя.

Потреба в Ясності та Структурі: Школа забезпечує жорстку структуру. Дитина потребує чітких правил, інструкцій та розкладу, як у школі, так і вдома, що створює відчуття контролю та безпеки.

 

2. Психологічні та Емоційні Потреби

Потреба в Компетентності

Визнання Досягнень: Дитина має гостру потребу в успіху та визнанні своїх навчальних зусиль (не лише результатів). Похвала від батьків та вчителя за старанність є життєво необхідною для самооцінки.

Порівняння: Дитина починає активно порівнювати себе з однолітками (як у навчанні, так і у спорті/хобі).

Батьківська Роль: Важливо запобігати формуванню почуття неповноцінності, фокусуючи увагу дитини на її індивідуальних сильних сторонах і прогресі, а не на порівнянні з іншими.

Потреба в Емоційній Підтримці

Стійкість: Навчальне навантаження та нові соціальні вимоги викликають стрес. Дитина потребує емоційного «притулку» вдома, де вона може розслабитися і отримати безумовну підтримку, незалежно від оцінок.

Саморегуляція: Розвиваються навички емоційного контролю. Дитина вчиться приховувати чи стримувати деякі емоції (сором, злість) у соціально прийнятний спосіб.

 

3. Соціальний Розвиток та Стосунки

Референтна Група

Дружба: Стосунки з однолітками набувають глибшого та більш емоційного характеру. Дружба заснована на спільних інтересах, правилах та взаємній довірі.

Авторитет: Вчитель стає головним авторитетом, часто конкуруючи з батьківським. Це нормальний етап соціалізації.

Потреба в Співпраці: Діти вчаться працювати в команді (у навчальних проектах, спортивних іграх) та засвоюють правила соціальної ієрархії та розподілу ролей.

Фізичні Потреби

Активний Рух: Незважаючи на зростання часу, проведеного за партою, дитина має велику потребу в русі для зняття фізичної та розумової напруги. Фізична активність є необхідною умовою для концентрації уваги.

Здоровий Сон: Регулярний і достатній сон (9-11 годин) є критичним для відновлення мозку і ефективного засвоєння навчального матеріалу.

 

Відгуків: 0

Написати відгук

Схожі статті

Дитячі страхи

Дитячі страхи

Дитячі страхи - це нормальний етап розвитку. Вони відображають зростання уяви та розуміння дитиною детальніше

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики – це нормальна частина розвитку, особливо у віці від 1 до 4 років, коли дитина ще н детальніше

Керування емоціями для дітей від 5 років

Керування емоціями для дітей від 5 років

Керування емоціями для дітей від 5 років-це не про те, щоб перестати відчувати, а про те, щоб навчи детальніше

Механізми казкотерапії

Механізми казкотерапії

Механізми казкотерапії: метафоричність, причинно-наслідкові зв'язки, усвідомлення вигоди від правил детальніше

Психологічний розвиток дитини

Психологічний розвиток дитини

Психологічний розвиток дитини-це безперервний процес якісних змін у мисленні, емоціях та соціальній детальніше

Формування безпечної поведінки дитини

Формування безпечної поведінки дитини

Формування безпечної поведінки дитини, що охоплює фізичну, соціальну, емоційну безпеку та навіть ас детальніше

Батьки, які багато працюють

Батьки, які багато працюють

Батькам, які багато працюють, необхідно свідомо впроваджувати стратегії, які максимізують якість сп детальніше

Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років

Потреби та розвиток дитини від 0 до 3 років є критично важливими, оскільки в цей період формується детальніше

Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років

Потреби та розвиток дитини від 3 до 5 років охоплюють дошкільний вік. Це період формування ініціатив детальніше

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років

Потреби та розвиток дитини від 5 до 7 років охоплюють період старшого дошкільного віку та готовност детальніше

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Потреби і розвиток дитини від 10 до 15 років

Період від 10 до 15 років охоплює середній підлітковий вік і є фазою найбільш інтенсивних біологічн детальніше

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Потреби і розвиток дитини від 15 до 18 років

Період від 15 до 18 років-це етап пізнього підліткового віку та ранньої юності, який характеризуєть детальніше

Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками

Якщо ви не задоволені шлюбом або сімейними стосунками, це дуже важкий і виснажливий етап. Важливо р детальніше