+38 (067) 498-39-99 Пн.-Пт.: 10.00-19.00

Казка терапія, Зцілення за допомогою казки

03.01.2023
Переглядів: 365


Зцілення за допомогою казки. Психологія-це наука про психіку, наука про Душу. Тому кожній людині необхідно знати і розуміти, як і якими способами можна спілкуватися зі своєю Душею, і як собі можна допомогти вийти з кризової ситуації, зцілитися від психічних та соматичних недуг, йти своїм шляхом розвитку, добре розуміти себе та інших людей, відчувати потреби свої і свого оточення, прибирати руйнівні стереотипи та переконання як віруси з голови, формувати необхідні для зростання та розвитку якості, контролювати та регулювати емоційно-вольову сферу, формувати та змінювати звички харчування з тієї швидкості, яка потрібна для досягнення наміченої мети, розвивати у собі творче зерно, реалізовувати свій потенціал для щасливого життя.

І один із способів усвідомлення та зміни свого життя на краще, побудувати подальший бажаний шлях, це твір казок, історій, оповідань. А також це спосіб усвідомити причини своїх проблем, вік, коли вони почалися, та можливості, як з ними впоратися. Я проходила цілий курс навчання з Арт-терапії, до якого входить, казка-терапія, піскова терапія, музика-терапія, танці рухова терапія, акав-терапія, перевернуте-правопівкульне малювання, фототерапія. Арт-терапія-це лікування-зцілення за допомогою творчості. І навіть в офіційній медицині психіатри визнали цей метод, цей напрямок, як лікувальний. У психіатричних клініках у дитячих відділеннях застосовують клінічні психологи та дитячі психіатри арт-терапію, а також у реабілітаційних центрах, та психоневрологічних клініках, як лікувальний та реабілітаційний метод для дітей та дорослих з різною патологією.

Я практикувала застосовувати малювання, а саме правопівкульне-перевернене малювання, з чоловіками після інсультів різної тяжкості, і це вражаючі результати поліпшення, коли людина, руки якої не слухали, була часткова мова, у якої завмерла частина мозку, раптом згодом починає функціонувати, а на малюнках шедеври, навіть якщо жодного разу не намагався намалювати картини у своєму житті. Це чарівне спрямування, яке не вимагає років практики, а дає досить швидкі результати. А діти і руками, і ногами малюють, включають свій сплячий мозок та покращують свої пізнавальні процеси.

Твір психологічної казки, це винесення проблеми на свідомий рівень, причин та способів усунення. Причому сама дитина це робить, а дорослий тільки веде і коригує вчасно. Зараз я розповім про діагностику казки, як складати таку казку та допомагати зцілюватися дитині та дорослому. Чому така казка зцілює? Тому що, якщо ви змогли написати на аркуші паперу, відобразити інформацію свого внутрішнього стану, навіть якщо ви ще не розумієте, як можна допомогти собі, або дитині, ви винесли вивели проблему на свідомий рівень. Важливо усвідомити, якщо ви змогли написати, ви точно можете застосувати це в житті, так як ця інформація, ці способи у вас вже сформовані у вашому програмному забезпеченні у вашій голові, яка регулює ваше тіло, а в результаті, ваші дії.

Коли психолог просить вигадати розповідь, історію, або казку, виходячи з проблеми, з якою звернулася людина. Будь-яка відповідь людини відображає її індивідуальне значення. Тобто якщо для людини не психолога, хоч за професією, хоч за природою, наприклад, коли він зайшов у кабінет і взяв якусь фігурку, для нього це буде просто фігурка, для психолога відразу ж скластися асоціативний ряд із життям клієнта та пацієнта, його особистістю, і навіть причиною проблеми, з якою він звернувся. Тому що психолог дивиться на те, як людина зайшла, куди сіла, на що подивилася, які жести, міміка, і всі деталі, які дають відповіді без запитань цій людині.

Записуйте відповіді дитини послідовно, як написано нижче, у пунктах. Таким чином, Ви зможете краще зрозуміти дитину, та допомогти їй впоратися з проблемами будь-якого роду.

1.Дивимося загальну тенденцію всіх оповідань чи казок.

2. Загальні чинники поведінки у казці.

3.Яка тема, мораль, герої та асоціації з ними.

4. Оповідання дитини, про неї саму, ідентифікація з головним героєм. Якщо є ідентифікація із протилежною статтю, зафіксуйте. Друга роль, інтереси, бажання, потреби, недоліки, таланти, здібності.

5.Відповіді дитини записуйте дослівно та аналізуйте.

6. Зверніть увагу, що відбувається в казці зараз, що головний герой робить у цю хвилину, що відбувалося раніше, що станеться у майбутньому.

7. Напишіть, і ви виявите, ставлення до значущих людей, мотиви, способи сприйняття, фантазії (дитина не бреше, вона так відчуває, але дорослий називає це брехнею), агресивні фантазії, відчуття свого місця у Світі, страхи, фобії-нав'язливі стани страхів, проблеми виникнення у розвитку ситуації, казки.

8.Зміст відповідей.

9.Як дитина поводиться, як бачить, як думає.

10.Напишіть динаміку міжособистісних відносин, особливості захисних механізмів потребо-мотиваційної сфери.

11.Які динамічні структурні особливості поведінки, тобто, які особливості поведінки у різних умовах, ситуаціях.

12.Можете взяти казку піврічної давності та провести аналогію, що відбувається зараз, роль дитини зараз, роль різних психічних проблем у розвитку своєму.

13.Проблеми, пов'язані з іншими станами.

Психолог звертає увагу, яке ставлення дитини до дослідження, мотиви проведення. Результативність та інформативність дуже багато в чому залежить від самого психолога, тому що діти не вміють вдавати, і якщо їм не сподобалася людина з якоїсь причини, вони не йдуть з ним на контакт. Це теж важливо враховувати і не змушувати дитину працювати з психологом, до якого прийшли, шукайте іншого, якщо психологу вдасться налагодити контакт з вашою дитиною, користі буде більше.

14. Дуже важливо спробувати знизити тривожність поведінкових реакцій, забезпечити дієву поведінку обстеження. У клінічних психологів є ще такий вираз «довіритися клінічному чуттю». Довіритеся внутрішньому чуттю, інтуїції, фіксуйте думки, відчуття, почуття, які у вас виникають, коли ви проводите таку діагностику та корекцію за допомогою казки.

15. Надайте повну свободу асоціацій та обґрунтування відповідей.

16. Не забувайте про мету діагностики, визначте її спочатку.

17.Опитування необхідне для уточнення, концептуальної основи відповідей дитини. Відповіді не засуджуйте і не покращуйте, і не спонукайте їх покращити. На цьому етапі треба знати, як насправді, а не як хочете чути ви. Опитування та уточнення для того, щоб спровокувати реакції дитини, яких вона уникає. Діти, які довго хворіють і довго лікуються, часто бувають не впевнені, а особливо в тому, що від них залежить лікування, і вони самі цілителі свого тіла і Душі.

18. Подивіться на казку та запитайте: «Що було до цієї казки, що відчувають, думають інші люди, що відчуває дитина, коли розповідає, що відбуватиметься після цієї казки.

Обов'язково кажіть дитині: «Правильних та неправильних відповідей немає. Говори перше, що спадає тобі на думку.

19. Коли дитина відповідає розгалуженим. Наприклад: "Йому 13 років, але він виглядає на 9". Попросіть обрати один варіант.

20.Зверніть увагу на суть казки, герої, ситуації і чим завершується казка, яке закінчення. Вийшло у дитини впоратися з труднощами, чи ні?

21. Якщо дитина каже, що не вміє або не хоче складати казку, запитайте, яка найбільше подобатися, з яким героєм асоціює себе, і якби вона була цим героєм, як вчинив би в ситуаціях, які описані в казках. І це також буде діагностика. Можете промотивувати дитину вигадати свою казку, сказати: «А якби ти був письменником, або автором, або, якщо ти уявиш собі, що ти дуже любиш складати казки, яку казку ти б написав, чому вона вчить, про що вона, про що ти хочеш(ла) розповісти іншим людям, або навчити їх, поділитися з ними, написати те про що ніхто ще не знає. Не смійтеся, не повчайте дитину, як має бути, нехай вона висловить все своє нутро, винесе на лист весь поганий і добрий стан.

22. Попросіть дитину сказати, які казки подобаються найбільше, і які не подобаються взагалі. Ви можете побачити, що дитина сприймає, а що відкидає, чого боїться, потреби, мрії, та багато іншого, ким хоче бути, яке сприйняття  життя, чи готовий боротися із захворюванням, чи є віра у свої сили.

Казка терапія – це лікування казкою. У ній закладена інформація про життя, актуальний стан, способи подолання труднощів, світогляд, світосприйняття людини.

-Ви допомагаєте дитині знайти нові способи виходу зі складних ситуацій та способів зцілення, а також простоюєте йому майбутнє.

- Самовираження через казку допомагає дитині зняти напругу, змоделювати та програти життєві ситуації, та зміцнити тілесне та душевне здоров'я.

-Казка допомагає керувати своїми почуттями та зміцнює волю.

-Подолання труднощів лікування відбувається через ідентифікацію з основним героєм. Головний герой перебуває у русі думок і дій, приймає рішення, зазнає невдач, будує стратегії.

-З допомогою створення казки формується цілий ряд якостей особистості, які задовольняють потреби самої особистості: це великодушність, наполегливість, цілеспрямованість, впевненість, турботу, совість, здатність пізнати інших людей, їх потреби, управління процесом спілкування, могутність, якості творця, підприємця. Розвиток пізнавальної сфери.

-Коли дитина написала казку, запитайте, який висновок або який досвід вона набула, чому навчилась? Як тепер вона може використати цей досвід у своєму житті? Як досвід із казки може стати в нагоді і в яких ситуаціях? Які помилки були у головного героя, що призвело його до хвороби, неприємностей? Що герой робив дуже правильно та добре, що дало йому здоров'я, щастя, благополуччя?

-Попросіть дитину написати казку. Коли дитина склала казку подивіться на закінчення, якщо воно негативне, попросіть продовжити до сприятливого вирішення ситуації, або досягнення бажаної мети. Дитина може продовжити казку або написати нову. Запитайте хто головний герой, скільки йому років, про що казка, як вона завершується, яка мудрість його казки, чому вона вчить? Ви самі можете здивуватися, як насправді дитина подолає труднощі у своєму житті, способи вирішення їх. Також вік вам скаже про минуле, сьогодення, чи майбутній час, тобто побоювання, що можуть бути, психологічні труднощі, чи хвороби у зв'язку з тим, що є зараз. Коли дитина напише сприятливе завершення казки, вона сама напише способи виходу із скрутної ситуації, і навіть яким чином їй вдається подолати проблему. Коли казка про хворобу, необхідно писати, як одужує, як зцілюється герой, який хворіє, як це вдалося? За допомогою яких думок, дій, методів та способів? Залучайтеся в процес і ставте навіть перепони, щось не виходить у героя, щоб дитина якнайбільше вигадувала способи виходу, лікування, розвитку, зростання.

-Головні казкові завдання: це випробування, способи подолання, набуття нового досвіду, знань, якостей, зміна свого життя на краще.

-Психокорекція за допомогою казка-терапії розвиває сенсорику психомоторику, здатність відстежувати свої відчуття. Розвиває емоційно-вольову сферу, і управління своїми психо емоційними станами, і навіть усвідомлення що з людиною відбувається у цей час, і чому, що він відчуває  до себе та інших людині. Розвиток пізнавальної сфери – бачити ситуацію з різних сторін, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Людина набуває досвіду долати труднощі. Розвиток творчих здібностей та талантів.

Казка допомагає усвідомити свій стан, включити важелі боротьби з проблемами, захворюваннями, які ситуації управляють життям людини, усвідомлення своїх істинних страхів, зняття своїх руйнівних панцирів захистів. Казка допомагає змінити сценарії життя, звернути з непотрібної дороги, стати духовно сильною людиною.

У психологічній казці написані конкретні життєві ситуації, переконання, цінності, сценарії, які вплинули та вплинуть на подальше життя самої людини. Також вплив чужого досвіду. У дитячих мріях міститься інформація про життєвий шлях людини, про її поведінку та дії виконання свого призначення, своєї місії, розвиток своєї Душі в даному втіленні.

Казка лікує казка зцілює Душу та тіло.

 З повагою, Людмила Курякова, приватна практика: медична психологиня, кваліфікація гештальт-консультантки з індивідуальної та групової психокорекційної і психотерапевтичної роботи з дітьми, підлітками та їх сім'ями. В психологічній роботі використовую арттерапевтичні методи і методики, КПТ техніки, тілесно-орієнтовані вправи, та притчі позитивної психотерапії. Парапсихологиня/дослідниця парапсихічних явищ і здібностей людини. Консультантка з основ дієтології, системи збалансованого харчування, фітопрофілактики, превентивних антиейджингових методів. Консультантка з народної і нетрадиційної медицини, знахарка/використання молитов, дарів природи для життєвої сили (енергоінформаційні методи лікування, лікування словом, травознавство). Авторка наукової праці "Музична терапія із застосуванням тибетської чаші та куль здоров'я Баодінга як засіб для зменшення м'язової напруги і тривоги при тривожних розладах". Членкиня ВГО «Асоціація фахівців з народної і нетрадиційної медицини України»; дійсна членкиня ВГО «Асоціація превентивної та антиейджинг медицини; асоціативна членкиня ВГО «Арт-терапевтична асоціації» (Київ); членкиня Громадської спілки «Національна психологічна асоціація»; власниця інтернет-магазину послуг, продуктів, товарів, для зміцнення здоров’я, зцілення душі і тіла, покращення якості життя «Знахарська Лавка-Родинна Лавка»; авторка книги «Психологічна Знахарська Допомога» 2022р.; Блокнот «Рекомендації з харчування для зміцнення здоров’я і нормальної ваги» 2021р.; «Ментальне Таро Міли М’яти» 2021р.; «Мудрість Життя-Щоденник Натхнення» 2015р.; Публікації у ЗМІ: Вплив харчової поведінки та соматичне здоров’я)-Газетний Комплекс ПП «Інтернет-медіа» Газета 2000-Блоки «Вікенд-Здоров’я», «Місто»-2-12-2013р.; Співавторка (2008р.), в Міжнародному гуманітарному Центрі «Розрада» Проект «Насильству-«Ні» Зробимо Україну Територією без домашнього насильства», за підтримки Трастового фонду ООН по викоріненню насильства проти жінок (ЮНІФЕМ), тренер Ворк-Шоп-Майстер-Клас «Насилля як життя», «Коли дитина у нас в терапії» для представників центрів соціальної роботи, відділів у справах сім’ї та молоді, представникам районних управлінь МВС, дільничних міліціонерів, відділів кримінальної міліції у справах дітей та представників громадських організацій; Розробка проектів «Захист прав дитини при розлученні», «Діти трудових мігрантів. Методика діагностики моделей поведінки дітей трудових емігрантів. 

 


Супутні товари

Відгуків: 0

Написати відгук

Схожі статті

Дитячі страхи

Дитячі страхи

Дитячі страхи. Як допомогти дитині?З 2008 року я працюю дитячим психологом. Моєму синові 7 років і детальніше

Дитячі істерики! Що робити?

Дитячі істерики! Що робити?

                            &n детальніше

Відновити здоровий сон

Відновити здоровий сон

Сон необхідний нейронам на молекулярному рівні для відновлення пошкоджень ДНК. Нейрони більш схиль детальніше

Як робити вибір

Як робити вибір

Прийняти рішення заважає відсутність гарантій, що все буде так, як ви запланували, чи хочете, й що детальніше

Як навчитись розуміти свої емоції

Як навчитись розуміти свої емоції

Як навчитись розуміти свої емоції та почуття, та як їх правильно висловлювати та виражати, щоб вас детальніше

Автономна нервова система

Автономна нервова система

Автономна нервова система, сукупність нейронів головного та спинного мозку, що беруть участь у рег детальніше