Казка-терапія для дітей та дорослих.
Моя дитина надихала мене на написання казок, а дитяча
психологія дала знання як мені створювати казки, щоб пояснювати дитині важливе,
допомогти впоратися з труднощами в садочку та школі, і агресія, істерики та
страхи. Щодня щось новеньке, мами мене зрозуміють, подолали одну проблему,
почалася інша. Якщо вам це знайомо, мої казки та підказки будуть вам на
допомогу, уловлюйте секретики і спробуйте складати казки для своїх дітей та
коригувати не лише погану поведінку.
Мої казки такі, щоб дитина без протестів хотіла
дотримуватися правил, і вчилася аналізувати свої вчинки виправляти та формувати
нормальну поведінку. Тому в кожній казці я вкладала актуальну проблему, її вирішення,
правила, які головному герою
потрібно було дотримуватися, для позитивних результатів, причинно-наслідкових
зв'язків казкових, і вигоди,
які головний герой отримує, якщо слідує казковим правилам.
Казки інформативні, ми отримуємо інформацію про життя,
актуальний стан, способи подолання труднощів, світогляд. Казки безмежні, змінюючи, доповнюючи,
збагачуючи казку, ви долаєте самообмеження, змінюєте та збагачуєте своє життя.
Казки емоційні, приймаючи
участь у казковій терапії ви накопичуєте позитивно заряджену енергію, зміцнюючи
свій психічний та соціальний імунітет. Казки мудрі, через казку ви можете побачити нові способи та алгоритми
виходу із проблемної ситуації. І процес самовираження через казку безпосередньо
пов'язаний із зміцненням психічного здоров'я та розглядається як
психопрофілактика. Використання казкотерапевтичних технологій дає змогу
впоратися зі своїми проблемами, відновити емоційну рівновагу, усунути порушення
поведінки, подолати дезадаптацію, сприяти інтелектуальному розвитку. Казки
зціляють дітей,
і дорослих.
Складіть казку і
влаштуйте собі казкову терапію. Дайте відповіді на запитання, після
написання казки:
1. Дайте назву своїй казці. Про що ваша казка? Яка актуальна
ситуація, проблема вийшла у вашій казці?
2.Хто головний герой, скільки йому років?
3. Ваша казка вийшла казкою минулого, сьогодення чи
майбутнього?
4.Яка ситуація відбувається з головним героєм, що він
відчуває у зв'язку із цією ситуацією? Чого він насправді хоче? (Це і будуть
актуальні почуття, ваше ставлення до того, що відбувається, психоемоційний
стан).
5.Яка проблема відображена у казці? (Актуальна проблема).
6.Як і за допомогою яких способів вирішилася проблема в
казці? Як у житті ви застосовуєте такий спосіб? (Якщо головний герой зміг
упоратися з труднощами, проблема для вас не актуальна в даний час. У вас є
сформований спосіб та досвід виходу з подібних ситуацій).
7.Хто допоміг головному герою вирішити проблему?
(Задумайтеся, хто у вашому житті помічник, підтримує вас, і допомагає
вирішувати проблеми?) Відповідь на сьоме запитання вказує на кому
відповідальність за вирішення проблеми, з ким поділяє відповідальність головний
герой, та яка взаємодія з оточуючими.
8. Подумайте, як ваша казка схожа на ваше реальне життя? ( Це і є психоаналіз
свого життя, усвідомлення реальних труднощів та способів виходу з них).
9. Чому вчить ваша казка? (Мудрість вашого життя, урок, який
ви здобули).
Як ви бачите дуже цікавий казковий, терапевтичний процес. І
якщо ви навчитеся з легкістю дати вашому внутрішньому стану звільниться від
неусвідомлених, думок, внутрішнього монологу, пригнічених емоцій, ви навчитеся
аналізувати і діяти усвідомлюючи, що буде з вами, якщо ви вчините таким чином,
як надумали. Ви навчитеся звільняти своє тіло від психосоматики, знижувати
психічну напругу, позбавлятися зайвого, старого сміття, яке руйнує здоров'я і
життя. Психопрофілактика також є важливою як будь-яка профілактика, яку ми
проводимо для свого здоров'я. І коли ми з дитинства вчимо дітей складати казки,
у казках вигадувати виходи із найскладніших ситуацій, діти вміють справлятися з
труднощами у реальному житті.
І так казка! Ми
тоді вдвох із Богданом ходили обсипані в крапку, син передав мені цю гарну хворобу. І
пам'ятаю, всі мої консультації навіть онлайн довелося скасувати. Ця казка
допомогла мені зацікавити дитину у своєму найшвидшому одужанні.
Казка, як Богдан переміг вірус Вітрянку
Живе собі організм дитини. Живуть в організмі різні корисні
захисники-імунітетні клітини, ціла армія захисників. У них захисні золоті щити,
мечі, міцні металеві шоломи, на ногах важкі бронзові чоботи, які можуть
розтоптати будь-який вірус. І нікого захисники не пускають. Але так буває
якийсь сильний і дуже злий вірус проникає в організм дитини і хоче заволодіти
ним. Щоб заволодіти організмом, вірус починає розмножуватися і запускати своїх
шкідників, і на руки, і на ноги, і на животик, і на спину і навіть на очі і
волосся, по всьому тілу вискакують прищі у дитини.
Дізнався Богдан, як перемогти вірус Вітрянку, як допомогти
можна захисникам імунітетних клітин цей вірус прогнати. Потрібно бути в
хорошому настрої, бо вірусні клітини вітрянки люблять, коли Богдан плаче,
злитися, вередує, ходить у поганому настрої, тоді прищів стає більше. Ще
потрібно митися, щоб прищики не свербіли, тому що вірусні клітини люблять, коли
чухають їх прищі, вони тоді розмножуються, і сверблять ще сильніше. І Богдан
почав допомагати імунітетним захисникам. Коли він хотів вередувати, плакати,
він відразу одягав посмішку, щоб прогнати поганий настрій, починав грати, щоб відволікти
себе і не свербіти, і будував з лего конструктора імунітетних захисників,
роботів лего, стіну захисту, яка не пробивається для вірусу вітрянки.
Ще Богдан відмовився, хоч йому було дуже важко відмовитися,
поки хворіє, від цукерок, шоколаду, щоб прищі не свербіли. Богдан намагався все
робити, що треба, щоб швидше одужати. І разом із імунітетними клітинами
захисниками Богдан переміг вірус Вітрянку.
Богдан дуже любив допомагати іншим дітям, і розповідав
дівчаткам та хлопчикам правила, як перемогти вірус Вітрянку. Діти дотримувалися
цих правил, і теж одужували. Богдан радів, що може допомогти іншим дітям бути
здоровими.
Казка про павука
(Щоб дитина не боялася
павуків у будинку, і не виявляла жорстокість, не вбивала їх).
Жив хлопчик Бог. Жив він з мамою татом котиком та собачкою.
Жили вони у будиночку, у дуже гарному, великому будиночку, у лісі. Навколо було
багато птахів, тварин, риб. Хлопчик Бог дуже любив свій будиночок і все
довкола. Коли він виходив на вулицю, він любив дивитися на небо, яке красиве
небо. Він любив дивитись на квіти, дерева, різні рослини. Коли він бачив якусь
нову квітку, він приходив додому і малював її, коли він бачив нову невідому
йому тварину, він приходив додому і дізнавався про неї все, як вона живе, де
живе, що їсть, скільки років живе, і звідки до нас прийшла. Він дуже розумний хлопчик. Коли приходив
до дітей він розповідав багато цікавих історій, і діти його просили розповісти
щось цікаве, вони уважно його слухали, дивилися на нього, навіть не перебивали,
бо їм дуже подобалися казки та історії хлопчика Бога.
Якось хлопчик Бог заходить у ванну і бачить на стіні сидить
великий, але не дуже великий, не більше за долоньку павучок. Він красивий, фіолетового кольору, і лапки
фіолетові бархатисті. Хлопчик Бог навіть злякався на початку, але павучок
усміхнувся і каже: «Хлопчику
Богу, не бійся мене я не роблю нічого поганого і не хочу, щоб ти мене боявся, я
хороший павук, добрий, і прийшов у ваш дім допомагати вам. Я довго вибирав
будинок і ваш мені найбільше сподобався, він найкрасивіший і в ньому живуть
добрі люди, ти добрий хлопчику Бог, мама у тебе добра, і тато у тебе добрий. Я
охоронятиму ваш будинок, а якщо буде якась небезпека, я обов'язково тобі
розповім. А ще я берегтиму вашу їжу. Бачив павутину по дому це я плету, в неї
мухи потрапляють і не можуть вибратися і вашу їжу зіпсувати, вони ж люблять
сідати на вашу їжу і з'їдати її. А я дуже люблю їсти мух. «Добре каже хлопчик
Бог, мені дуже радісно з тобою познайомитися. «І
мені»: каже павук. «Давай дружитимемо і гратимемо
разом!»
Хлопчик Бог розповів мамі, як він познайомився з павучком, і
як він став його другом. Мама спекла улюблений пиріг хлопчика Бога, і запросила
всіх вечеряти, тата, хлопчика Бога з павучком, і котика з собачкою. Отак
хлопчик Бог знайшов нового друга. Щоранку павучок приходив до нього гладив
своєю лапкою його долоню, хлопчик Бог усміхався, відкривав очі гладив
пальчиками пузик і спинку павука, і піднімався з ліжка. Разом їм було весело та
цікаво. Вони дуже багато вигадали казок, які хлопчик Бог дарував дітям, щоб
вони раділи і дізнавалися багато нового, як влаштований світ.
Ось і казочці кінець, а (ім'я дитини) слухав молодець.
До нових чарівних
зустрічей чарівники та чарівниці!
З повагою, Людмила Курякова, приватна практика: медична психологиня, кваліфікація гештальт-консультантки з індивідуальної та групової психокорекційної і психотерапевтичної роботи з дітьми, підлітками та їх сім'ями. В психологічній роботі використовую арттерапевтичні методи і методики, КПТ техніки, тілесно-орієнтовані вправи, та притчі позитивної психотерапії. Парапсихологиня/дослідниця парапсихічних явищ і здібностей людини. Консультантка з основ дієтології, системи збалансованого харчування, фітопрофілактики, превентивних антиейджингових методів. Консультантка з народної і нетрадиційної медицини, знахарка/використання молитов, дарів природи для життєвої сили (енергоінформаційні методи лікування, лікування словом, травознавство). Авторка наукової праці "Музична терапія із застосуванням тибетської чаші та куль здоров'я Баодінга як засіб для зменшення м'язової напруги і тривоги при тривожних розладах". Членкиня ВГО «Асоціація фахівців з народної і нетрадиційної медицини України»; дійсна членкиня ВГО «Асоціація превентивної та антиейджинг медицини; асоціативна членкиня ВГО «Арт-терапевтична асоціації» (Київ); членкиня Громадської спілки «Національна психологічна асоціація»; власниця інтернет-магазину послуг, продуктів, товарів, для зміцнення здоров’я, зцілення душі і тіла, покращення якості життя «Знахарська Лавка-Родинна Лавка»; авторка книги «Психологічна Знахарська Допомога» 2022р.; Блокнот «Рекомендації з харчування для зміцнення здоров’я і нормальної ваги» 2021р.; «Ментальне Таро Міли М’яти» 2021р.; «Мудрість Життя-Щоденник Натхнення» 2015р.; Публікації у ЗМІ: Вплив харчової поведінки та соматичне здоров’я)-Газетний Комплекс ПП «Інтернет-медіа» Газета 2000-Блоки «Вікенд-Здоров’я», «Місто»-2-12-2013р.; Співавторка (2008р.), в Міжнародному гуманітарному Центрі «Розрада» Проект «Насильству-«Ні» Зробимо Україну Територією без домашнього насильства», за підтримки Трастового фонду ООН по викоріненню насильства проти жінок (ЮНІФЕМ), тренер Ворк-Шоп-Майстер-Клас «Насилля як життя», «Коли дитина у нас в терапії» для представників центрів соціальної роботи, відділів у справах сім’ї та молоді, представникам районних управлінь МВС, дільничних міліціонерів, відділів кримінальної міліції у справах дітей та представників громадських організацій; Розробка проектів «Захист прав дитини при розлученні», «Діти трудових мігрантів. Методика діагностики моделей поведінки дітей трудових емігрантів.
Записатися на онлайн
консультацію:
https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn
https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn/konsyltaciya-dutyachogo-psuhologa