Психологічні
стадії розвитку дитини
Для того щоб дитина
гармонійно розвивалася, потрібно, щоб задачі кожної стадії її
розвитку були завершені.
-Співзалежна стадія-починається з моменту
запліднення яйцеклітини,залежить від
фізичного,емоційного стану та характеру харчування матері. Основна потреба дитини
це постійний догляд і комфорт. Стадія триває до 6-9місяців коли виповниться
дитині,закінчується коли дитина починає повзати, ходити. Досвід який набуває
дитина стає основою для того щоб зустріти всі труднощі та випробування.
-Контрзалежна стадія розвитку- від 1.5 до 3 років. Батькам важливо усвідомити свої дитячі
травми, і не заліковувати їх за рахунок дитини. У дитини прагнення пізнати світ
та відокремлюватися, окрім, ходити, говорити, самостійно їсти. Дитина
навчається емоційним вмінням, розуміти заборону,відкладати задоволення, довіряти
оточуючим, відчувати зв'язок з батьками і іншими членами родини, вчиться
керувати своїми почуттями,формується автономна індивідуальність. Дуже важливо
щоб батьки реагували м’яко але твердо,сприймали цей період як норму, послідовно
пояснювали дитині спокійно, і не карали, особливо физично. Взагалі, фізичне
покарання-це табу, це батьківська слабкість, жорстокість, і невміння
домовлятись і втілювати до своєї дитини адекватну тактику виховання, і
розвитку. Ви ж не б’єте дорослого, який вас не слухає, не робить те що вам не
подобається, а шукаєте інші ланцюги впливу. Ось і знайдіть такі ланцюги до
вашого ангелочка, кровиночки, маленького чуда природи, Божого створіння. Тим
самим показуючи приклад для дитини, як мирно взаємодіяти, вирішувати труднощі,
конфлікти. Дитина в першу чергу вчиться тому що ми робимо, як робимо, а не те
як розповідаємо потрібно. Ваша дитина не назавжди дитина, і прийде час, а це
підлітковий вік, де ви отримаєте все що робили зі своєю дитиною. А ще гірше,
коли ваша доросла дитина, над якою ви знущалися в її дитинстві, ігнорує вас, це
один із видів психологічного насилля, і він самий болючий. Тому що всі сильні
емоції злість, образа, гнів, вичерпалися, і залишились почуття до мами і тата
розчарування, і байдужість. Як дитина відчувала себе не потрібною вам в
дитинстві, так відчуваєте себе зараз ви, непотрібні їй.
-Незалежна стадія- від 3до 6 років. Вміння бути самостійною у повсякденному
житті. Дитина може діяти автономно але потребує постійної підтримки і контролю.
Розвивається власне «Я»,наполегливість,розраховувати на себе,здатність брати
відповідальність,вміння і потреба ділитися, формується вміння ідентифікувати
свої відчуття та відчуття інших,незалежність у повсякденних справах, вмивання ,
одягання,користування туалетом. Формуються вміння, а не повинна наприклад,
контролювати свої емоції в 4 роки. Дитина тільки вчиться з 5 до 7 років, а
інколи до 9 років, контролювати свої емоції. І вчиться вона в першу чергу з
ваших реакцій, поведінки, на різні життєві ситуації. І якщо ви самі не вмієте
керувати своїми емоціями, так не спрацює ваш метод нормального виховання.
Спочатку виховуємо себе, навіть якщо думка, вже пізно. Якщо народилася у вас
дитина, то саме час вчитися і змінюватися, навіть якщо ви в минулому були
далеко не подарунком, і своїм батькам влаштовували «гарне життя».
-Взаємозалежна-від 6 до18 років.Найважливіше завдання оволодіти можливостями кооперувати,вести переговори,для того щоб вирішити міжособистісні конфлікти. У дитини формується своя власна думка про себе і оточуючих світ. Прагнення то до близькості стосунків то до відокремлення. Дитина має досягти самодостатністі,відчуття комфорту,незалежно від того подобається вона комусь чи ні,самостійно відповідати за свої вчинки. Ця стадія може завершитися навіть в 25 років, це нормально. Тобто від 21-до 25 років людина вважається дорослою. В міє кооперувати знаннями,досвідом,прогнозувати своє майбутнє, враховуючи причинно-наслідкові зв’язки.
З повагою, Людмила Курякова, приватна практика: медична психологиня, кваліфікація гештальт-консультантки з індивідуальної та групової психокорекційної і психотерапевтичної роботи з дітьми, підлітками та їх сім'ями. В психологічній роботі використовую арттерапевтичні методи і методики, КПТ техніки, тілесно-орієнтовані вправи, та притчі позитивної психотерапії. Парапсихологиня/дослідниця парапсихічних явищ і здібностей людини. Консультантка з основ дієтології, системи збалансованого харчування, фітопрофілактики, превентивних антиейджингових методів. Консультантка з народної і нетрадиційної медицини, знахарка/використання молитов, дарів природи для життєвої сили (енергоінформаційні методи лікування, лікування словом, травознавство). Авторка наукової праці "Музична терапія із застосуванням тибетської чаші та куль здоров'я Баодінга як засіб для зменшення м'язової напруги і тривоги при тривожних розладах". Членкиня ВГО «Асоціація фахівців з народної і нетрадиційної медицини України»; дійсна членкиня ВГО «Асоціація превентивної та антиейджинг медицини; асоціативна членкиня ВГО «Арт-терапевтична асоціації» (Київ); членкиня Громадської спілки «Національна психологічна асоціація»; власниця інтернет-магазину послуг, продуктів, товарів, для зміцнення здоров’я, зцілення душі і тіла, покращення якості життя «Знахарська Лавка-Родинна Лавка»; авторка книги «Психологічна Знахарська Допомога» 2022р.; Блокнот «Рекомендації з харчування для зміцнення здоров’я і нормальної ваги» 2021р.; «Ментальне Таро Міли М’яти» 2021р.; «Мудрість Життя-Щоденник Натхнення» 2015р.; Публікації у ЗМІ: Вплив харчової поведінки та соматичне здоров’я)-Газетний Комплекс ПП «Інтернет-медіа» Газета 2000-Блоки «Вікенд-Здоров’я», «Місто»-2-12-2013р.; Співавторка (2008р.), в Міжнародному гуманітарному Центрі «Розрада» Проект «Насильству-«Ні» Зробимо Україну Територією без домашнього насильства», за підтримки Трастового фонду ООН по викоріненню насильства проти жінок (ЮНІФЕМ), тренер Ворк-Шоп-Майстер-Клас «Насилля як життя», «Коли дитина у нас в терапії» для представників центрів соціальної роботи, відділів у справах сім’ї та молоді, представникам районних управлінь МВС, дільничних міліціонерів, відділів кримінальної міліції у справах дітей та представників громадських організацій; Розробка проектів «Захист прав дитини при розлученні», «Діти трудових мігрантів. Методика діагностики моделей поведінки дітей трудових емігрантів.
Записатися на онлайн
консультацію:
https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn
https://gekata.com.ua/psihologchn-konsultac-onlayn/konsyltaciya-dutyachogo-psuhologa